T
The_teo
Guest
Quiver för Whistler...
Aaahh, Bibbys. Mums
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, att vara lite "beig" tillhör min image.oscarius sa:Dom ser jävligt bra ut!
Dock rätt beigt att man rekomenderar sina skidor, när man inte ens åkt på dom.
Jag har bara ett par Seth 06/07 189cm att relatera till.OskarHolmblad sa:Mjo, nu blev Bibby'n ännu mer intressant för min del. Hur känns den när du flexar den? Den ska ju enligt Moment vara medium/stiff flexed. Jämför med lite andra skidor? =)
Med flex menar jag att det är bra "studs" i dom när man böjer dom och hur mycket det går att böja dom. Jag vet inte alls om det är rätt ord, men det är det jag menar iafOskarHolmblad sa:Oj, nu känner jag mig trög. Vad menar du med mer flex?Styvare? Som jag hade sagt (kanske fel uttryck...)
Ja. Moment Bibby verkar bli mitt val. Verkar vara en underbar skida. Vad har du för bindningar på dina Albert?
Ja, men nu har ju jag, som sagt, bara Setharna att jämföra med så det blir naturligtvis inte en helt korrekt analys.OskarHolmblad sa:Okej, inte mjuka då, utan helt enkelt motsatsen till stumma. Böjliga?
Vet man vad man gör är det enkelt som en pankaka att böja stoppersarna..OskarHolmblad sa:P18 väger väl ton? Speciellt med den stora "cylindern" där bak? Men okej, Lätt att hitta ordentligt breda stoppers till STH 16 också? Du kör alltså hårt och vilt med dina STH 16?
Ah, true! Nu har jag fått mina facts straight. P18 verkar ju vara sjukt najs den med iofs...Dyr och svår att få tag på?The_teo sa:cylinder på p18? Tänker du inte på px18 nu?
Som Teo säger, du tänker på PX, dvs. den nya tråkiga, blytunga Axialbindningen. P18 är nedlagd och är den toklätta, geniala, mer triangelformade Pivotbindningen.OskarHolmblad sa:P18 väger väl ton? Speciellt med den stora "cylindern" där bak? Men okej, Lätt att hitta ordentligt breda stoppers till STH 16 också? Du kör alltså hårt och vilt med dina STH 16?
Kan vara så simpelt som ett cykelstyre...OskarHolmblad sa:Ah, true! Nu har jag fått mina facts straight. P18 verkar ju vara sjukt najs den med iofs...Dyr och svår att få tag på?The_teo sa:cylinder på p18? Tänker du inte på px18 nu?
Jaja, härligt att det var en barnlek att böja stoppers då. Behöver väl bara en arbetsbänk misstänker jag.
Grymma bindningar men mina har börjat glappa lite som jag sa till dig, kan vara nå fel på dem kanske... Hoppas att det inte blir som på gamla spheric 916 bara.. Iofs lät att fixa, men ändå...Carled sa:Material. STH har mer plast och därför lättare! På ett par Lotusar är det ganska givet att prioritera vikt, och i brist på p18 var valet enkelt för mig... Mina STH16 har inte gått sönder, och håller de hela säsongen ut utan några problem är det toppenbindningar i mina ögon!
Knappast krypa, snarare gratulera till ett mycket bra bindningsvalOskarHolmblad sa:Haha, S916 is the shit, berätta det för Jarle och han kommer att krypa vid dina fötter![]()
Ska väl vara lite småhärj med nya stoppers... Har hört att det är kört och bara att köpa ny bindning, men också hört att det går att få tag på men är bökigt att byta...Carled sa:Dock inte på FKS/Pivotbindningar, där kan det fucka rejält. Och där hittar man inte nya bromsar lika lätt.
Ne och man måste väl tom byta ut hela bottenplattan för att få nya bromsar...inte bara att sätta dit ett par nya armar som på salomon?!Carled sa:Dock inte på FKS/Pivotbindningar, där kan det fucka rejält. Och där hittar man inte nya bromsar lika lätt.