Quiver för Whistler...

Quiver för Whistler...
Nej, den beige färgen beror på topsheetets textur, inte pga. att de inte är provåkta .

Men ändå, Albert sluta trammsa ;)

Ingen vill se dina skidor!!

;-)

Senast ändrad:
Quiver för Whistler...
Mjo, nu blev Bibby'n ännu mer intressant för min del. Hur känns den när du flexar den? Den ska ju enligt Moment vara medium/stiff flexed. Jämför med lite andra skidor? =)

Quiver för Whistler...
hmm, skulle inte kalla rockern på 09's ehp för speciellt framträdande :d

img0607kc6.jpg

Senast ändrad:
Quiver för Whistler...
Våra EHP har då mer rocker än så där iaf. Några MM. Och mindre spann...

//H

Senast ändrad:
Quiver för Whistler...
Jasså? Konstigt.

Olika mycket rocker på ett par fabriksskidor.

Senast ändrad:
Quiver för Whistler...
Jo men det har vi sett förut oxå. På Katana bland annat.. Inget ovanligt alls...

//H

Quiver för Whistler...
Annorlunda fabriksskidor är inget jag tycker ett märke borde ha ute på marknaden.

Quiver för Whistler...
OskarHolmblad sa:
Mjo, nu blev Bibby'n ännu mer intressant för min del. Hur känns den när du flexar den? Den ska ju enligt Moment vara medium/stiff flexed. Jämför med lite andra skidor? =)
Jag har bara ett par Seth 06/07 189cm att relatera till.
Men i jämförelse med dom är dom väldigt mycket lättare, blev smått förvånad när jag första gången lyfte dom, de har också mer flex.
Verkar smidiga trots måtten!

//A.O

Quiver för Whistler...
Oj, nu känner jag mig trög. Vad menar du med mer flex? :) Styvare? Som jag hade sagt (kanske fel uttryck...)

Ja. Moment Bibby verkar bli mitt val. Verkar vara en underbar skida. Vad har du för bindningar på dina Albert?

Quiver för Whistler...
OskarHolmblad sa:
Oj, nu känner jag mig trög. Vad menar du med mer flex? :) Styvare? Som jag hade sagt (kanske fel uttryck...)

Ja. Moment Bibby verkar bli mitt val. Verkar vara en underbar skida. Vad har du för bindningar på dina Albert?
Med flex menar jag att det är bra "studs" i dom när man böjer dom och hur mycket det går att böja dom. Jag vet inte alls om det är rätt ord, men det är det jag menar iaf ;)
Dom är liksom "poppigare" än Setharna.

Jag har ett par Salomon 916 på väg hem till mig som ska användas. Blir nog fint!

//A.O

Quiver för Whistler...
Okej, dom är alltså "mjuka" om man säger så? :O
Det hade jag inte förväntat mig...

Haha, S916 is the shit, berätta det för Jarle och han kommer att krypa vid dina fötter :)

Quiver för Whistler...
Jag antar att Albert menar att dom inte känns "döda" när man flexar dem. Om du klämmer på dem så får du , hmmm, någonting tillbaka när du släpper. Svårt att förklara :P

Quiver för Whistler...
Offpistskidor kräver 16-dinare, så är det bara... Sen är det bara att välja hur kralliga man vill ha dem!

Platt spann och låg rocker/ early rise är för övrigt the shit!

Quiver för Whistler...
Material. STH har mer plast och därför lättare! På ett par Lotusar är det ganska givet att prioritera vikt, och i brist på p18 var valet enkelt för mig... Mina STH16 har inte gått sönder, och håller de hela säsongen ut utan några problem är det toppenbindningar i mina ögon!

Quiver för Whistler...
P18 väger väl ton? Speciellt med den stora "cylindern" där bak? Men okej, Lätt att hitta ordentligt breda stoppers till STH 16 också? Du kör alltså hårt och vilt med dina STH 16?

Quiver för Whistler...
OskarHolmblad sa:
Okej, inte mjuka då, utan helt enkelt motsatsen till stumma. Böjliga?
Ja, men nu har ju jag, som sagt, bara Setharna att jämföra med så det blir naturligtvis inte en helt korrekt analys.

Btw, jag sa fel förut! Det är ett par 920 som är påväg ;)

//A.O

Quiver för Whistler...
OskarHolmblad sa:
P18 väger väl ton? Speciellt med den stora "cylindern" där bak? Men okej, Lätt att hitta ordentligt breda stoppers till STH 16 också? Du kör alltså hårt och vilt med dina STH 16?
Vet man vad man gör är det enkelt som en pankaka att böja stoppersarna..

Quiver för Whistler...
The_teo sa:
cylinder på p18? Tänker du inte på px18 nu?
Ah, true! Nu har jag fått mina facts straight. P18 verkar ju vara sjukt najs den med iofs...Dyr och svår att få tag på?

Jaja, härligt att det var en barnlek att böja stoppers då. Behöver väl bara en arbetsbänk misstänker jag.

Quiver för Whistler...
OskarHolmblad sa:
Som Teo säger, du tänker på PX, dvs. den nya tråkiga, blytunga Axialbindningen. P18 är nedlagd och är den toklätta, geniala, mer triangelformade Pivotbindningen.

Jag har 130mm på mina STH16, och det är lätt att hitta nya. Och Salomons bromsar är lättböjda! Jo, hyffsat hårt och vilt kör jag, (har nog varit uppe och dundra över 100 några gånger) det är bara en stopper som har lossnat en gång, och den var troligvis dåligt iskruvad efter bortmontering vid frakt. Alltså inga problem!

Quiver för Whistler...
Kan ju vara värt att nämnas att "P" stoppers är en klass för sig att böjja.

Quiver för Whistler...
Quiver för Whistler...
Carled sa:
Material. STH har mer plast och därför lättare! På ett par Lotusar är det ganska givet att prioritera vikt, och i brist på p18 var valet enkelt för mig... Mina STH16 har inte gått sönder, och håller de hela säsongen ut utan några problem är det toppenbindningar i mina ögon!
Grymma bindningar men mina har börjat glappa lite som jag sa till dig, kan vara nå fel på dem kanske... Hoppas att det inte blir som på gamla spheric 916 bara.. Iofs lät att fixa, men ändå...

OskarHolmblad sa:
Haha, S916 is the shit, berätta det för Jarle och han kommer att krypa vid dina fötter :)
Knappast krypa, snarare gratulera till ett mycket bra bindningsval ;)

AO: 920/916 är samma bindning, 920 har en extra fjäder bara... Om du nu inte ställer dina bindningar över 15...

Quiver för Whistler...
Dock inte på FKS/Pivotbindningar, där kan det fucka rejält. Och där hittar man inte nya bromsar lika lätt.

Quiver för Whistler...
Carled sa:
Dock inte på FKS/Pivotbindningar, där kan det fucka rejält. Och där hittar man inte nya bromsar lika lätt.
Ska väl vara lite småhärj med nya stoppers... Har hört att det är kört och bara att köpa ny bindning, men också hört att det går att få tag på men är bökigt att byta...

Hasse, upplys oss!

Quiver för Whistler...
Carled sa:
Ne och man måste väl tom byta ut hela bottenplattan för att få nya bromsar...inte bara att sätta dit ett par nya armar som på salomon?!

Quiver för Whistler...
Ääää lägg ner nu Carled. Tar max 10 minuter att byta stoppers på ett par P18. Teknik teknik... Inga problem att böja dessa heller och nya stoppers finns oxå. Men annars så finns ju Jester med möjlighet att sätta på 140 midja ;)

//H

Quiver för Whistler...
Jag har ju aldrig gjort det Hasse, du sitter ju garanterat och böjer på ett par nu istället för att virka en mössa... Hur fasen får man tag på ett par nya då, förrutom via dig? Look/Rossignol saluför ju inte bindningarna så man skall ha bra tur om man ska få reservdelar.

Förresten, hur gör du när du böjer Hasse, jag antar nästan att du böjer på plats, eller?

Quiver för Whistler...
Läste en tidning häromdagen med en intervju med Fred syversen.. På bilden har han ett par P18, splitter nya som sitter på ett par XXL av årets modell.. Återkomst?

Tillbaka
Topp