Racingplates?

Racingplates?
Här kommer en kort sammanfattning om plattors för- och nackdelar: Fördelarna är dem att när du har plattor så går det mycket snabbare att byta kant på skidorna, med andra ord du kan snabbare gå över från en vänstersväng till en högersväng. och tvärtom oxå givetvis. Åker man på ett par timglasskidor så bör man ha någon typ av platta av den anledningen att bindningarna annars skrapar i marken. Ja det här med plattor verkar ju jättebra kan tyckas om man läser ovanstående men åker man ungefär 1 vecka per år och är i princip nybörjare så ska man nog inte lägga pengar på dem. För att en stor nackdel är att skidorna kan kännas ostadiga i svängarna om man kör med sina gamla sladdsvängar. Du kommer nämligen en bit upp från marken och du vet själv hur det är att gå på styltor. :) Klart att man behöver inte välja de tjockaste plattor du hittar. För vissa räcker 6 mm gott och väl. Även en del bindningar har en viss upphöjnad redan från start. För övrigt kan jag tillägga att jag provade Salomon Axecleaver idag. En rätt extrem funcarvingskida. På dessa skidor finns redan när man köper dem en platta på 18 mm och på dem jag provade fanns en platta ytterligare på ca 15 mm. Detta är en ganska speciell skida som har en svängradie på 9 meter och jag tycker att det var alldeles lagom på dem skidorna men jag skulle inte vilja ha så mycket på en traditonell skida. Jag vet inte hur duktig du är på att åka så jag tycker att du bör testa på något testcenter som det kryllar av i fjällen i dessa tider.

Ps. I dag såg jag en MONOSKIÅKARE, blir man glad eller? Han hade tillochmed neonrosa byxor. :) Ds.

Racingplates?
varför tar dom inte bort såndana trådar som denna?, den är 9 år gammal och ett svar på dom 9 åren, (räknar inte med dom som är skrivna ikväll)

Racingplates?
sprayer_bc sa:
varför tar dom inte bort såndana trådar som denna?, den är 9 år gammal och ett svar på dom 9 åren, (räknar inte med dom som är skrivna ikväll)
Finns folk som skulle vilja veta vad racingplates har för för/nackdelar och då är det bara att söka och då kanske man får ett vettigt svar utan att göra en ny tråd om det.

Tillbaka
Topp