Lima-ko
Aktiv medlem
Råd om innerskor - Conform'able, Intuition m.m.
Hej!
Jag skulle behöva lite vägledning vad det gäller formsprutade innerskor.
Jag har läst en hel del i forum och expertsvar men kan ändå inte hitta all info jag vill ha, hoppas därför att Ni kunniga därute kan hjälpa mig (Ni vet vilka Ni är).
Är Conform'able så bra som alla säger?
Funkar de till all sorts åkning (jag gillar allt)?
Man kan ju även spruta plösen på Conform'able, gör det stor skillnad?
Spelar pjäxskalet mindre roll när man sprutar innersko än när man har en vanlig?
Har Ni någon erfarenhet/kunskap om en amerikansk innersko som heter Intuition?
Etc. etc.
Jag är:
-24 år
-78 kg
-180 cm
-Examinerad skidlärare
-Gör i vinter min 8:e säsong som skidlärare, i Jackson Hole
-Har de senaste 5 åren åkt/stått på skidor ca 140-220 dagar/år, till vintern blir det ca 140
-Åker relativit kraftfullt, men framförallt med mycket dynamik och fart
-Föredrar puder men gillar allt som har med skidåkning att göra
-Har under fötterna Ross B4 185 cm, Head iXRC 1200 SW 177 cm, K2 Mach GS race 191 cm samt K2 Public Enemy 179 cm, de nyttjas i den ordningen.
-Har tävlat en del i skicross men har sadlat om till halvstora berg, NM i våras var min första tävling men absolut inte den sista.
-Tidigare pjäxor, Salomon X-wave 10 -05, Salomon Teneighty -05 och -04 samt Dolomite Sintesi 7.5 FF
Tänkte spruta i mina befintliga skal, ett par nya Salomon X-wave 10, flex 110, och kompletera med ett par BooserStrap Expert/Race.
Vore mycket intressant att få höra Era tankar kring detta. Hör gärna av Er om Ni behöver mer bakgrundsfakta etc. Med hopp om bra svar.
Mvh Andreas Wuopio
Jag skulle behöva lite vägledning vad det gäller formsprutade innerskor.
Jag har läst en hel del i forum och expertsvar men kan ändå inte hitta all info jag vill ha, hoppas därför att Ni kunniga därute kan hjälpa mig (Ni vet vilka Ni är).
Är Conform'able så bra som alla säger?
Funkar de till all sorts åkning (jag gillar allt)?
Man kan ju även spruta plösen på Conform'able, gör det stor skillnad?
Spelar pjäxskalet mindre roll när man sprutar innersko än när man har en vanlig?
Har Ni någon erfarenhet/kunskap om en amerikansk innersko som heter Intuition?
Etc. etc.
Jag är:
-24 år
-78 kg
-180 cm
-Examinerad skidlärare
-Gör i vinter min 8:e säsong som skidlärare, i Jackson Hole
-Har de senaste 5 åren åkt/stått på skidor ca 140-220 dagar/år, till vintern blir det ca 140
-Åker relativit kraftfullt, men framförallt med mycket dynamik och fart
-Föredrar puder men gillar allt som har med skidåkning att göra
-Har under fötterna Ross B4 185 cm, Head iXRC 1200 SW 177 cm, K2 Mach GS race 191 cm samt K2 Public Enemy 179 cm, de nyttjas i den ordningen.
-Har tävlat en del i skicross men har sadlat om till halvstora berg, NM i våras var min första tävling men absolut inte den sista.
-Tidigare pjäxor, Salomon X-wave 10 -05, Salomon Teneighty -05 och -04 samt Dolomite Sintesi 7.5 FF
Tänkte spruta i mina befintliga skal, ett par nya Salomon X-wave 10, flex 110, och kompletera med ett par BooserStrap Expert/Race.
Vore mycket intressant att få höra Era tankar kring detta. Hör gärna av Er om Ni behöver mer bakgrundsfakta etc. Med hopp om bra svar.
Mvh Andreas Wuopio
Senast ändrad: