Råd val av skidor

waleus87

Medlem
Råd val av skidor
Hej!
Jag är ny här och i princip helt ny i skidvärlden. Så ursäkta om inlägget hamnar fel.
Jag är nybörjare, kan åka gröna och vissa blåa backar, kan svänga med långa svängar. Har åkt skidor typ totalt 1 vecka under mitt liv. Jag är kort 156, väger ca 67 kg. Jag vill köpa egna skidor då vi har backar nära oss men utan skidhyra. Utbudet av skidor runt 145-148 för vuxna verkar vara väldigt begränsade. Har provat junior 152 och de kändes lite för långa. Åker vanliga preparerade backar. Tacksam för tips om vilka skidor som skulle vara bra.

Senast ändrad:
Råd val av skidor
Lägg krutet på att köpa ett par väl fungerande pjäxor först. Man vänjer sig vid i princip vilja skidor som helst på ett par dagar men utan vettiga pjäxor får du ingen känsla alls i grejorna. För att hitta rätt där behöver du besöka ett antal butiker och testa mycket olika modeller. Det är annars lurigt att som nybörjare görs bedömningar av pjäxor. När du har skaplig koll på hur ett par pjäxor känns är det läge att boka in en tid i en seriös butik för utprovning.

Skidor är inte så svårt. Vilken allmountain som helst från en etablerad tillverkare funkar. Det behöver inte vara dyrt.

Tex

Tillbaka
Topp