rail av träplankor?

SUPLEX

Ny medlem
rail av träplankor?
hejsan!

Jag undar om man kan fixa en rail av bara en träplanka eller tjock träplanka?

Asså bara lägga den i snön och köra och vad måste man göra för att det ska glida bättre på plankan?

Vill bara lära mig raila bättre ;D

tacksam för svar.

MVh

rail av träplankor?
om du vill ha något som du bara kan lägga på marken så är ett PVC-rör av en större modell att rekommendera.

rail av träplankor?
ta bara nåt rör. själv frågade jag några bygg gubbar om de hade nå rör över och då fick ja ett typ 3-4 meter långt...XD

rail av träplankor?
Jag har gjort en rail av trä som jag byggde 1 liten ställning till så den kom upp typ 20 cm sen vattnade jag den lite så de vart is på den :) funkar fin fint lika bra som ett plast rör

rail av träplankor?
Bygg en box av plyfa, funkar mer en okeej. ytan du ska raila på bör vara oljebehandlan. alltså en plyfa som är lackad det glider bra. billigt också.

rail av träplankor?
du borde ju skruva fast ben på den så den kommer upp lite, det är bara att skruva från ovan å lägga reglar på benen så håller det. valla ytan med stearing :) blir en yta som påminner om plast.
lycka till!

rail av träplankor?
Kraxen sa:
Jag har gjort en rail av trä som jag byggde 1 liten ställning till så den kom upp typ 20 cm sen vattnade jag den lite så de vart is på den :) funkar fin fint lika bra som ett plast rör
Blev*

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp