rail/box årets första railjam.

s-sheeplife

Ny medlem
hej nu börjar det dra ihop sig till försässongens alla railjam...
...i linköping tänkte vi anordna ett event under september men nu undrar jag om någon har någon box eller rail att låna ut som bor innom räckhåll från östergötland.
mvh emil

det blir den 26e o vi tänkte testa dessa gummiband:D
har någon rail? jag har vart på railjam i jönköping där det var ett skönt 10cm brett rail om man kan få tag på de?

EY jonsson bara gummi är sjukt dålig ide de kommer ta år att få åka mkt bättre att ha en backe.. du skulle sätt på jib academy när vi skulle köra vinsh och de bygger ju på samma princip och de tog sjukt lång tid att få åka så alla han bara ett åk! gummiband och vinsh och sånt är saker man kan använda när man är en mindre grupp inte på tävlingar då de förmodligen blir ganska många!

Senast ändrad:
som sagt tror det kan bli ett jäkla meck om det är många åkare.kommer inte bli samma flow i sessionen eftersom några måste dra bak gummibandet hela tiden. enklare att bygga en startramp eller ha en naturlig backe.

vad är det för fel på stångebro?

ja tkr du borde höra med spökbacken i katrineholm om du behöver rails och vill göra ett bra railjam med bra setup! de är bara att du åker dit med bil och släp! du får särkert låna! dom har både räcken och boxar!

Jag kommer nog om dt finns en Startramp. Kommer nog bli lite knaz med vinsch som fart till rails :S SKulle nog funka till ett city hopp men inte rails.

men det byggs massor i mitt område kan ju titta om det finns pvc rör? hur långa ska dom vara? jag har själv ett som jag har på vintern men det är kanske 3 meter bara, och inget bra glid :p ?

Tillbaka
Topp