Rail utskällning

• Trådstartare Trådstartare MagnusKroik
  • Start datum Start datum
M

MagnusKroik

Guest
Rail utskällning
Tja freeride! Undrar bara dom som är ute å kör rails/urbans inne i stan eller vars det nu är, men aja någon som fått en utskällning av att man har railat? Är det olaglit, Nöter man ut räckena, eller att polisen har kommit? Har ni haft sånna problem?

Rail utskällning
ja tror inte de är lag på att man inte får raila men kanske för att man liksom gör trappan " oandvändbar " när man kör där. och de kanske irriterar folk

Rail utskällning
Det var några parkarbetare som stoppade oss från ett räcke för att det slet på färgen, riktigt oskönt. Men de flesta, typ privatpersoner brukar tycka det är roligt när man kör...

Rail utskällning
nää men allvarligt, tror det bryter mot nån lag som är typ störande i allmänheten eller nått ! (blurrmeister)

Rail utskällning
Jag tro det är lugnt sålänge man inte stör någon. Kanske inte så uppskattat att shredda rails kl 2 på natten inom ett tätt bostadsområde, eller i en trappa där det går mycket folk mitt inne i stan vid lunchtid. Men är man bara trevlig och ödmjuk och anpassar sig så löser sig det mesta.

Ibland kan man även bli skjuten.

Rail utskällning
Tycker det ofta är folk som blir intresserade, pensionärer i allmänhet blir ofta sura och ringer polisen. Observera att jag inte försöker dra alla pensionärer över en kam men detta är bara mina erfarenheter :P

Rail utskällning
Vi fick höra av en hockeyfarsa utanför ishallen då vi körde försäsongs session på vårt egna rail vi hade tagit med oss!

Han sa att såna som håller på med det vi gör skall dra åt helvete å att området är till för hockeyspelare! Då frågade jag om inte staten satar så många miljoner på hockey att vi kan få ta del av restprodukterna(snön)? Det slutade iaf med att han ringde polisen för att vi knuffat undan hans bil av ren omtanke så den inte skulle komma till skada.
Polisen kom dit på 5min och vi förklarade vad vi höll på med. Då var allt okej och dom sa åt gubben att låta oss vara ifred.

Mission accomplished

Rail utskällning
Mxrider6 sa:
Vi fick höra av en hockeyfarsa utanför ishallen då vi körde försäsongs session på vårt egna rail vi hade tagit med oss!

Han sa att såna som håller på med det vi gör skall dra åt helvete å att området är till för hockeyspelare! Då frågade jag om inte staten satar så många miljoner på hockey att vi kan få ta del av restprodukterna(snön)? Det slutade iaf med att han ringde polisen för att vi knuffat undan hans bil av ren omtanke så den inte skulle komma till skada.
Polisen kom dit på 5min och vi förklarade vad vi höll på med. Då var allt okej och dom sa åt gubben att låta oss vara ifred.

Mission accomplished
haha fyfan vad ägd göbbe! bra gjort grappar!

Tillbaka
Topp