Rail

Rail
Kolla på nån bilskrot. Dom brukar ha mycket fina billiga grejer. Har faktist funderat på samma sak, men inte fått tummen ur arslet, eller ändan ur vagnen, eller vad nu man säger...

Rail
Svårt å tänka mig att du hittar ett ca 4 meters järnrör på en bilskrot? kan inte påminna mig sist ja såg nått sånt på en bil hähä..ajja det är ju inte omöjligt.
men annars så är ju en järnaffär ett riktgt säkert kort typ :P kolla i telefonboken hittar du adresser

Rail
På mitt landställe så finns det typ 6 meter långa rör som har varit till våra bryggor. Perfekta för rail. Annars så kan man ta en sån stople som det sitter vägskyltar på. Jag och en polare hittade en sån hemma hos honnom som låg ner. Den ska vi använda i vinter. =D

Rail
hur grovt och hur långt ska röret vara?
En rörmokare har säkert rören du söker. synd att du bor så fel annars har jag lite olika rör liggandes...

Rail
Sno iden funkar utmärkt (beprövad). Dock kan de vara så att de finns sement på, så när du väljer rör i bygget så försök undvika rör med sement eller annat som kan vara i vägen.

annars finns de redan färdigbyggda i backen eller vid alla trappor :D

Rail
håller med GODman den iden funkar perfekt =) finns hur mkt som helst på OBS i luleå. Jag och några poolare har ett helt gäng i skogen till och med ett rainbow och två kinkade :D

Rail
jo det enda felet med sno iden är väl att det kan finnas sement (cement för oss vanliga svenskar) på dom precis som GODman sa

Rail
kom ner till lund o plocka lite trettiskyltar.. sen svetsar du ihop alla så lär du få en hyfsad rail på några hundra meter. Sen gör du mej o mina polare en tjäns också.. härnere får man ju inga andra fartupplevelser än att köra i hundra i tätbebyggt område :9

Rail
När klockan är mittinatten så beger du dig ut till närmsta huvudstad (typ Sthlm) och snor något i metall, typ ett dörrhandtag eller vad som helst, av varje sthlmare som kallar sitt fritidshus för sitt "landet" så smälter du ner det sen och gjuter din egen rail. skitbra

Rail
Att rören skulle vara galvade ska inte vara några problem egentligen(kan nog till och med vara lite vänligare mot brädan med Zink emellan)
MEN SE UPP, det finns 2 typer av galvade rör: Dom som det e elektriskt pålagt Zink och dom där rören bara e doppade i varmt flytande Zink och dom sistnämda kan vara "knoggliga",vassa och inte alls nyttiga för brädan men det märker du fort!
Lycka till!

Rail
Kan ju skryta lite med att min farsa är rörmokare. Och jag har hittat massor av passande rör på jobbet hans. ;-)

Rail
Crilleus Precis vad jag tänkte på jag med ^^
men det är ju jobbigt att såga ner ett utan att någon märker det... ;)
har testat lät som fan :D

Ingen som vert vart man kan låna såna?

"hehe vi har en trappa här i stan dom har ett perfekt rail räckte det skull också sitta fint ;)

Tillbaka
Topp