Rail

Rail
Alla är nybörjare någon gång...

Jag kan inte svara på hans fråga, men eftersom Ni tycks veta hur man gör så kanske
Ni kan ge honom ett vettigt svar istället för att larva Er... suck... ;-)

Jibbi ! Gör som min kille när han skulle lära sig med boxarna, åk, åk, åk tills det sitter. Min kille använder "Learning by fucking up" metoden. Kan göra lite ont men det funkar...

/Erics Pappa

Rail
hehe:Dcool kille du "EricNorris" borde ha varit likadan när jag var i din ålder..jag använde också samma metod när jag började

Senast ändrad:
Rail
EricNorrlander sa:

Jag kan inte svara på hans fråga, men eftersom Ni tycks veta hur man gör så kanske

Jibbi ! Gör som min kille när han skulle lära sig med boxarna, åk, åk, åk tills det sitter. Min kille använder "Learning by fucking up" metoden. Kan göra lite ont men det funkar...

/Erics Pappa
När den äldre generationen talar så är man nästan tvungen att ta sig i kragen!

Ja det största felet man gör i början är ju att man lutar sig bakåt och tror det kommer glida bättre! Ja det är ju helt sant fast kanske lite väl bra! Det slutar med att man slår ryggen/röven i nått hårt och gör sina kamrater väldigt irriterade resten av dagen då man klagar så in i helv*te! Tyngden på det främre benet sen blicken mot slutet av railet/boxen. Och luta dig inte bakåt!

ÖvaÖvaÖvaÖvaÖvaÖvaÖva!

Rail
Ta och ha vikten så mycket i mitten som möjligt, iaf när du åker bräda :P vet itne om du åker skidor..

Men det lättaste är ju att ta en jätte bred box eller nästan ett bord och träna att hoppa upp på och se så man landar rätt.. Sen gå vidare till mindre boxar osv.
Ett tipps som kan kännas äckligt är att ha mycket fart eftersom då glider det bättre :P

Rail
Hej. Jag tycker att plaströr är väldigt svåra o börja med, när jag skulle börja raila så testade jag plaströr. Det enda som hända var att jag gled som fan o landa på ryggen/röven. Ta ett dubbel järnrör istället, helst ett lågt så du inte slår i kronjuvelerna.
Lycka till !

Rail
EricNorrlander sa:

/Erics Pappa
varför skaffar inte erics pappa sej sen egen användare? eric har väl aldrig skrivit någonting själv på sin egen användare ändå.

Rail
Hej. Som så många andra så lutade jag mig bakåt de första gångerna jag testade. Sedan fick jag tipset som någon sa innan, att ha vikten mestadels på det främre benet, då satt den hyffsat efter några försök.

Så tänk på viktplaceringen och som Waster sa håll blicken i slutet av railet.

Lycka till

Rail
Jag har en liten fråga när det gäller fart, har gjort nåra rails och klarat en del men jag tycker fortfarande att det är svårt när det gäller beräkning av farten, någon som har något tips om detta?

Tobe.

Rail
det vanligaste fel är att man "mesar" å inte hoppar runt 90 grader upp på railen. utan bara glider upp lite då bailar man nästan garanterat så sattsa på att värkligen landa 90 grader på railen. sen är det många som ahr problem med fel vikt så tänk på att inte luta dig för mycket bakåt då halkar du av elelr för mycket frammåt då hugger det.
sen att du inte står tätt men skidorna då blir det mycket svårare med balansen stå lite bredbent så fixar det sig.

prova på ett plaströr med en hög kick gärna lika hög som röret så du kan börja med å bara konsentrera dig på att hoppa runt inte om du ska fastna med skidan under och flyga över å dö.
så tare lungt i början så lär du dej snabbt.

lycka till

Rail
Hjalle_S sa:
varför skaffar inte erics pappa sej sen egen användare? eric har väl aldrig skrivit någonting själv på sin egen användare ändå.
Eric skriver kanske inte lika bra som Dig, han är sju år, men många inlägg är hans. Eric har faktiskt mål i mun och jag omsätter det i skriven text, tillsvidare. Han åker iaf bättre skidor än han skriver, än så länge... Att skaffa en egen användare, mja, jag svarar som en del yngre gör; Orka !
Att jag inte kan låta bli att kommentera dryga inlägg kan jag inte hjälpa. Håll med om att det är ganska många dryga inlägg som svar när användare frågar om saker som andra tycker är basic. /Erics pappa

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp