Rail..

Poontuss

Ny medlem
Rail..
Jag och en kompis hade tänkt lära oss att raila så fort snön kommer, tänkte bara fråga vad som är bäst. Ett runt rör lr ett fyrkantigt?

Rail..
jag tycker nog att ni ska börja med ett vanligt plastrail och sen en box sen en box med järnrör på kanterna och sen ett platt

Rail..
Kossan sa:
jag tycker nog att ni ska börja med ett vanligt plastrail och sen en box sen en box med järnrör på kanterna och sen ett platt
Precis..
börja bara med en fet fast kort box.. är ju som att bara åka som vanligt.. sen får man försöka sig på rör (rail) efter de..
Den som säger att runda skulle va enklare än en fyrkantig stor box måste ju va full...

Rail..
blizzy sa:
Kossan sa:
Precis..
börja bara med en fet fast kort box.. är ju som att bara åka som vanligt.. sen får man försöka sig på rör (rail) efter de..
Den som säger att runda skulle va enklare än en fyrkantig stor box måste ju va full...
men eftersom dom runda oftast ligga på marken så är det nog lättare att börja med dom för då gör det inte så ont när man ramlar innan man har tekniken

Rail..
Börja med plastrails som ofta inte är höga, alltså ligger på marken..

Därefter hoppar ni på en lite bredare box efterdet går ni in på stålet

lycka till

Rail..
ÄR RÖRMOKARE SÅ JAG KAN ;)

KOPPARRÖR : då blire snott samma natt

STÅLRÖR : kan rosta och väger en del

PEXRÖR(plast rör) : beror på vilken diemension du tänkt raila på? :P

själv föredrar jag ett vaxat 26" stålrör ;)

Rail..
Poontuss sa:
okej men kan man bygga en egen box? det är ju i alla fall mycket lättare att bygga en vanlig med typ två runda rör va?
Att bygga en box är mkt lättare.

IMG_5804.jpg

Sen får du lista ut själv hur du ska bygga men det är parkettgolv på ovansidan iaf.

Rail..
Om du går till en byggarbets plat och frågar om du får ta typ 2 rör så skall det gå bra jag och en polare skall raila mycket nu i vinter(när snön kommer) Vi har 2 smala rör på en tjock planka så lutar man den så man kan få fart på railen...

PEACE hoppas du hittar något

Rail..
fan du borde få nobellpriset jonte.

vad händer om byggarna säger nej då? Om jag jobbat som det hade jag dåfan inte gett bort 2 bra rör till några snorungar.

Rail..
ekdahl sa:
fan du borde få nobellpriset jonte.

vad händer om byggarna säger nej då? Om jag jobbat som det hade jag dåfan inte gett bort 2 bra rör till några snorungar.
Hahaha....skulle frågat om dom hade några rör som dom ändå inte skulle ha..det gjorde jag och jag fick:D

Rail..
jag är själv rätt novis på rails, men jag o brorsan har byggt en egen box. vi körde 2 runda järnrör typ 3 cm breda och ca 3-4 meter långa. sen en plastskiva emellan dom rören. funkar perfekt som start :) sen äre ju bara avancera som många redan sagt!

peace!

Rail..
thestar sa:
ÄR RÖRMOKARE SÅ JAG KAN ;)

KOPPARRÖR : då blire snott samma natt

STÅLRÖR : kan rosta och väger en del

PEXRÖR(plast rör) : beror på vilken diemension du tänkt raila på? :P

själv föredrar jag ett vaxat 26" stålrör ;)
För att vi alla älskar rost!
Kör på en box! Och se till att kicken är som den ska. så att du inte flyger helt åt helvete innan railen. =P

Rail..
TT-JONTHE sa:
Om du går till en byggarbets plat och frågar om du får ta typ 2 rör så skall det gå bra jag och en polare skall raila mycket nu i vinter(när snön kommer) Vi har 2 smala rör på en tjock planka så lutar man den så man kan få fart på railen...

PEACE hoppas du hittar något
haha det gjorde jag förra vintern fast vi frågade inte dom, vi dro dit på natten o tog en stupränna haha, riktigt nice!

Rail..
det man gör är att man går till närmast vägskyllt på natten och sågar ner den, sen är det bara att ta bort alla skylltar som sitter på den.
de blir faktiskt en helt okej rail !

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp