Raila....

Raila....
Ja du, nu åker jag ju snowboard. Har själv filat ner kanterna helt på en av mina brädor, för boardslides och så. Klart det blir svårare att åka, pipe är ju inte att tänka på med rail brädan. Det är ju lite fusk oxå, att fila ner kanterna. Lär dig i stället att åka på räcken med en sylvass kant, elller gör som du vill. Klart det blir lättare att göra switch bs 450 to fs boardslide to 270 ut to nosebutter to nosepress ( on da boxx) to 180 tailpress switch bs 180 ut om du inte har några kanter.

Slide on

PER

Raila....
om du åker på ett tillräckligt långt rail utan att först ha slöat till kanterna med staven, så behöver du int tänka på att slipa ner kanterna sen. å om d ä ett riktigt långt rail så haru int så mkt till kanter kvar sen....

Raila....
klart man inte ska slipa ner kanterna! vad är det för skitsnack?! går precis lika bra med sylvassa kanter, eller så är jag jävligt elit? :) dessutom går det ju inte speciellt bra att åka i backarna utan kanter...

Raila....
klart man inte ska slipa ner kanterna! vad är det för skitsnack?! går precis lika bra med sylvassa kanter, eller så är jag jävligt elit? :) dessutom går det ju inte speciellt bra att åka i backarna utan kanter...

Raila....
Vad snackar ni om. Det e ju bara å hoppa upp den å raila. Men man får inte ha för mycket bakåtvikt kan resultera i Revbensfraktur

Raila....
INte speciellt intelligent och slipa kanterna på laggen då är dom ju för störda redan innan du har railat lite bättre att köra med mycket fart på railen sen efter några sånnna åk så ser du att slipningen som du skulle göra har skett med automatik,....!

Raila....
Slipa kanterna för att åka räcken? Vad är det för fjollerier. är väl bara 08or som gör sånt. Ska man åka räcken så ska man göra det med stålkanter.

Raila....
Hej!

Jag funderar på att såga av en halvmeter av nosen och tailen på min snowboard för att kunna spinna lättare, är det någon annan som redan provat på det och kan berätta om det funkar bra? Kan man ändå åka som vanligt i backen sen efter att man gjort ingreppet?

Mvh,
No Offence ;)

Raila....
det är ju ingen idé att pajja ett par skidor bara för att raila! de blir slitna efter ett tag iallfall... tro mig.

nä jag gillar inte principen med att åka på metal med skidorna, det är lite som att springa på asfalt med skridskorna....

jag håller mig borta från railen, + plus att jag har fobier sen jag dunka ner bröstkorgen i bräcke fp på en liten skit rail...

Raila....
jo jag vet, har själv vart i fejd me bräcke railsen..höll på att krossa revbenen en gång när jag fick fet bakåtvikt..klarade mig dock lindrigt undan..

Tillbaka
Topp