Raildatabas

Raildatabas
ekdahl sa:
johan sa:
Ja, raildatabasen ska stå klar till vintern.
Någon slags kartlösning måste hittas, men fram till dess räcker det att ni kommer ihåg var railet låg och att ni kan peka ut det på en karta, så löser det sig förhoppningsvis.
Bilder är väldigt viktigt i olika vinklar så att man tydligt kan se allt.
jasså, är det inte vinter nu?
till vintern= nån gång under vintern, och vintern är ju inte slut än?

Raildatabas
Idén kan ju inte vara så svår att fixa. precis som med fotoalbum.

Man tar en bild och laddar upp den. Sedan e det bara att fylla i olika grejen som svårighetsgrad, kommun och liknande. Kan ju inte vara så svprt johan???

Raildatabas
Jag kommer att bygga en raildatabas på Freeride. Tyvärr har det inte funnits tid riktigt ännu, men det kommer.

Så vilken information vill vi ha med:
Rubrik
Karta
Möjligthet att ladda upp bilder
Svårighetsgrad
Kommun

Något mer?

Raildatabas
johan sa:
Så vilken information vill vi ha med:
Rubrik
Karta
Möjligthet att ladda upp bilder
Svårighetsgrad
Kommun

Något mer?
En liten bild text eller liknande till railet så att man kan beskriva inrun vilket är väldigt viktigt.

Raildatabas
typ om man har lite detaljer.. som om de är nån buske ivägen eller om de är asfalt i inrunet.. så man vet om man ska ta me såg eller skivor eller nått..

en annan grejj vore om man har typ 4a bilder.. en från varje håll.. inte bara 1 per rail..

Raildatabas
Ok. En liten uppdatering:

Rubrik
Karta
Svårighetsgrad
Kommun
Möjligthet att ladda upp (flera) bilder med bildtext
Beskrivning av själva railet (fritext) - Där kan man skriva om inrunet och annan bra information.

Sen kan alla medlemmar kommentera och betygsätta railet.

Raildatabas
en grejj till är att när man besöker ett rail i databasen, så kan man kryssa för en ruta där de står typ "jag har kört dethär railet" så kommre de upp på ens profil här på freeride att man kör de. så när man då besöker denhär personens profil så kan man se hur många rails han har kört och klicka sig in på dom.

en grejj till är att man själv ska kunna ladda upp ett rail med karta å allt om man har ett nytt rail som man vill tillföra raildatabasen.

en grejj till vore att man skulle kunna lägga upp bilder som man själv tagit när man kör railet, under de railet som man då kört.. så de finns en liten flik "bilder från detta rail" där kan man då se alla som kört de och fotat.

några ideer.. återkommer med fler

Senast ändrad:
Raildatabas
som jag skrev i min tråd.. skulle man inte kunna göra en flik på sidan som heter spots eller någonting liknande där man kan lägga upp bilder på fräcsha rails och liknande..

Raildatabas
jeppenator sa:
en grejj till är att man själv ska kunna ladda upp ett rail med karta å allt om man har ett nytt rail som man vill tillföra raildatabasen.
de är väll ganska självklart hur ska databasen annars fyllas ut? hur många rail troru johan har dragit egentligen ? haha =)

Raildatabas
alwaysCrash sa:
jeppenator sa:
de är väll ganska självklart hur ska databasen annars fyllas ut? hur många rail troru johan har dragit egentligen ? haha =)
Haha ja inte fan vet jag.. men eftersom han inte skrivit de i sin lista så skrev jag de.. nu är de löst så inge mer snack om detta..

Raildatabas
johan sa:
Ok. En liten uppdatering:

Rubrik
Karta
Svårighetsgrad
Kommun
Möjligthet att ladda upp (flera) bilder med bildtext
Beskrivning av själva railet (fritext) - Där kan man skriva om inrunet och annan bra information.

Sen kan alla medlemmar kommentera och betygsätta railet.
flott!

Ewasx sa:
jaha, nån datakunnig som vet hur långt tid det tar att fixa snt här?
Ca 3 timmar, 21 minuter och 12 sekunder

Raildatabas
Ewasx sa:
tjohoo vilket skämt deespin! som vanligt!!
det var inte menat som ett skämt, jag försökte bara få dig att förstå att det inte går att säga hur lång tid det tar att fixa sånt här

men om du tyckte att det var ett skämt som var roligt, så har du dålig humor..

Senast redigerad av en moderator:
Raildatabas
kan man inte skicka in bilder och text nu så har johan nått att grunda den nya funktionen på?

Raildatabas
Hallå? Skulle johan kunna göra ett uttalande om hur läget ligger till? Kan man redan nu skicka bilder till dig med fakta?

Raildatabas
Vår nya tv-satsning har tagit all tid (kolla in Freeride.TV!) så det har inte hänt så mycket med raildatabasen ännu. Så håll på materialet så länge så återkommer jag i denna tråd när det börjar hända saker.

Raildatabas
johan sa:
Vår nya tv-satsning har tagit all tid (kolla in Freeride.TV!) så det har inte hänt så mycket med raildatabasen ännu. Så håll på materialet så länge så återkommer jag i denna tråd när det börjar hända saker.
Ok, tack så mycket!

Raildatabas
dom jobbar ju på de.. (säger dom)

får väll hoppas att de kommer upp nu under vintern/våren..

Raildatabas
Men hallå hurru! lite onödig tråd va fan freeride har ju redan byggt en sån där databas:O

DU ÄR SÅÅÅÅÅÅÅÅ EFTER!

Tillbaka
Topp