Railjam östersund 20/10 12:00 ÄNDRAD PLATS!

Front5 sa:
Men grabbar jag har snackat med min pappa(han har bott i brunflo i hela sitt liv). han säger att istället för att lägga snön på den lilla skit backen com nästan är plan mark ,så skulle det vara mycket bättre om vi kunde köra snön till gamla hoppbacken som ligger 1-2 km ifrån klang hallen. vad sägs?
Man kan ju ändå inte köra bil på elljusspåret.. det finns ju en lagom backe nedför skidstugan. 200-300 meter från centrum, dät är en väg brevid också...

shitt mitt lilla B-town blir invaderat av jibbers :O detta är historiskt:P Jag kommer nog jag med;)

flytta!!
flytta till östersund.. annars kan ingen från åre och de hållet kunna komma..
om man ändå ska bygga upp med backar i brumflo kan man ju i ö-sund.. gb backen

hHarlaut sa:
flytta!!
jag hade gärna kört i Östersund.. men vi har 2 problem.. får vi hjälp å lösa dom så kan vi köra där!

1. vi har bara 1 släp.. och för att få snö måste vi endå åka till brunflo.. de tar 20 min, sen ska vi köra tillbaka snön.. 20 min till.. alltså tar de 40 min att få ett släp snö till GB.. och av min erfarenhet från make it happen så behövs det minst!!! 4 släp.. de blir alltså 40 min gånger 4 släp.. u do the math!
om vi har 4 släp med bil så tar de bara 40 min att hämta ALL snö.. så fixar ni fram lite släpkärror och folk som är villiga att köra så kan vi köra i östersund

sen är de så att det ligger massa skräp i GB... dom höll på att bygga om eller nått.. så de kommer nog inte gå att köra där iallafall..

det går ju buss till och från brunflo.. ta dom? det blir mycket enklare än att vi ska krångla..
hoppas de löser sig! peace

jeppenator sa:
hHarlaut sa:
flytta!!
jag hade gärna kört i Östersund.. men vi har 2 problem.. får vi hjälp å lösa dom så kan vi köra där!

1. vi har bara 1 släp.. och för att få snö måste vi endå åka till brunflo.. de tar 20 min, sen ska vi köra tillbaka snön.. 20 min till.. alltså tar de 40 min att få ett släp snö till GB.. och av min erfarenhet från make it happen så behövs det minst!!! 4 släp.. de blir alltså 40 min gånger 4 släp.. u do the math!
om vi har 4 släp med bil så tar de bara 40 min att hämta ALL snö.. så fixar ni fram lite släpkärror och folk som är villiga att köra så kan vi köra i östersund

sen är de så att det ligger massa skräp i GB... dom höll på att bygga om eller nått.. så de kommer nog inte gå att köra där iallafall..

det går ju buss till och från brunflo.. ta dom? det blir mycket enklare än att vi ska krångla..
hoppas de löser sig! peace
Jesper!!!!!
Du behöver verkligen inte åka till brunflo för att hämta snö!! finns is hall i östersund också, typ 3 minuter utanför centrum kanske 10 min fram och tillbax.. alternativet e ju att man kanske kan köra vid ishallen i ösd, vet dock inte hur mkt snö de finns där.. Men jag tycker när vi har flyttat de redan så e de ingen mening igen, brunflo funkar bra! går bussar dit också. 110 från busstorget går nästan lika ofta som stadsbussarna och bussen kostar inte mkt..
GB tycker ja inte är ett alernativ dock, lättare att hitta nån annan bra backe isf. behövs så mkt snö i gb och sånt..

Men det blir brunflo, men megneer hade snackat med dig henke o ni skulle juh komma till brunflo? Komemr bli grymt för en med traktor kör snön för oss..

jag håller med henrik(no offense) det blir så mycket enklare om vi kör vis ishallen i ösd i stället. Men det blir så mkt att omdirigera så låt det bli i brunflo.

aa för jag va vid ishallen i östersund ej mkt snö där :S plus att, visstd et bästa skulle va gb. men Det tar 3 timmar om vi ska åka ifrån brunflo många gånger framo tillbaka med släp. Brunfo blir kung. vi har traktor o ass mkt snö :)

Front5 sa:
jag håller med henrik(no offense) det blir så mycket enklare om vi kör vis ishallen i ösd i stället. Men det blir så mkt att omdirigera så låt det bli i brunflo.
det fanns ju ingen snö nästan vid ishallen i östersund, brunflo blir bra

Front5 sa:
det fanns ju ingen snö nästan vid ishallen i östersund, brunflo blir bra

men de är ju de att:
vi måste ta bussar hem och till ö-sund.. och vi kommer inte komma dit i bra tid om vi ska till brumflo, vi kommer missa bussarna hem också antagligen..

ishallen vid östersund..

hHarlaut sa:
men de är ju de att:
vi måste ta bussar hem och till ö-sund.. och vi kommer inte komma dit i bra tid om vi ska till brumflo, vi kommer missa bussarna hem också antagligen..

ishallen vid östersund..
fuuck....

ska se vad vi kan göra.. ni kan inte åka bil med nån som har körkort då?

^^njaa vi är för många.. salén, morten, jag, mathew, noa, jens, emil.. sen kan de bli fler..
såå annars hade de gått..:(

men ishallen i östersund..
btw. om de inte är snö där nu behöver inte betyda att de inte är snö på fredag?!
de är ju en ishall liksom, där lägger dom ju ut snö när dom spolar isen, de bästa så fall är ju att bara gå och fråga om han kan köra ut lite extra snö på fredag kväll och lördag morgon...

aja.. hoppas de går att få till ö-sund, sjuukt många fler som skulle uppskatta de..
pz

yeah i know.. ska se vad vi kan göra.. men de blir så jobbigt.. nu när vi redan ändrat!
för er årebotys skull!
ska se vad jag kan hitta på

jag tror ju att de finns mkt snö vid östersund, dom spolar ju minst lika mkt som brunflo om inte mer, och som henke säger så behöver de ju inte vara samma mängd. jag tycker dock att de vore jobbigt om vi flyttar igen, Fast kanske värt det om de kan komma mer folk. och lite åre pros vorde ju inte fel...

Annars så går de somsagt bussar hem as ofta henke! när går eran buss hem och sånt då?
nabo går väll typ 7 lr något? och somsagt bussar går ofta från brunflo tror ja. iaf till klockan 7 sen går dom kanske lite mer sällan.
och bussen till brunflo tar nog inte så jätte lång tid.. kan forska lite..

nabotåget går hem kl 5:P såå de hinner vi iaf inte.. sen missar vi nog bussen som går kl ½7.. om vi missar den måste vi vänta till kl en buss som går kl 12.. och den orkar man inte vänta till på... (iaf inte med skidgrejer)

seegt.. nu blev de jobbigt... fan

ska kolla upp allt.. i värsta fall flyttar vi till östersund., men då behöver vi en bra spot å va på nära ishallen

jeppenator sa:
seegt.. nu blev de jobbigt... fan

ska kolla upp allt.. i värsta fall flyttar vi till östersund., men då behöver vi en bra spot å va på nära ishallen
tyvärr e de ganska flakt där. åker antingen buss förbi där lr cyklar förbi imorgon påväg till skolan så kan ja kolla.

jag tycker fortfarande brunflo e bättre eftersom de redan var flyttat, dock blir ju ösd hallen fett nära för mig hehe;)

men om vi kunde bygga upp start-ramp i brumflo borde de gå att bygga i östersund också.. så såg ja lite klipps på megnér därifrån och då va den ändå liten backe liksom..

blir juh jobbigt o flytta. :O Men hmm, det är juh ass mkt snö i brunflo asso det bästa är juh där, plus att det inte är mkt snö vid ishallen i östersund vare ngn som sa. Ishockey klubben Östersund spelar i Brunflo. Ishallen i östersund spolar ej så mkt... Men henke. Ngn buss gåre vä'll? För jag o flera åker buss hem så ni kan juh åka med osss. Men vi gör så här, Vi börjar jamet typ 12 istället eller 1? Då hinner ni med halv 7 bussen? /Peace.

hazz1 har rätt. det skulle väll passa er årebor om vi körde typ 12-1 eller? då hinner ni ju köra minst lika länge som oss.

jaja men ni måste bestämma er hasse och jeppe så att vi vet tills i morn för vi åker buss härifrån klockan 16.00 så vi vill att allt ska va klart.

Fettnylle sa:
Front5 sa:
petter du är bara lat..... ? am i right?=)
hahah mm shit asså!:P:D men det blir juh mer folk i ösd så därför tyvker jag att vi kör där!:D
emn fatta, det finns knappt snö i ö-sund? :S Brunflo blir bäst tycker jag, asso om det hadde varit snö i ö-sund hadde dte varit bäst heltklart. Men det finns ej mkt, i Brunflo finns det MKT MKT snö, Traktor, Vi ska bygga grymt inrun. Det blir bäst /H PLUS. att vi kan köra 1 eller ngt

Hej !

Erics pappa här.
Jag ska till Brunflo nu och jag postar en bild på snöhögen., åsså tar jag en bild på snöhögen i Östersund. Sen så kan Ni ju bestämma Er.

EricNorrlander sa:
Hej !

Erics pappa här.
Jag ska till Brunflo nu och jag postar en bild på snöhögen., åsså tar jag en bild på snöhögen i Östersund. Sen så kan Ni ju bestämma Er.
Jaaa härligt jätte shysst!

Snötillgången i Brunflo vid klanghallen kl 13.00 på Torsdag.

Lillasyrran (Erics, inte pappans) är med som storleksreferens. Hennes Mojo skidor är 97cm.
Bredvid parkeringen ligger dessutom 10-15 m med snöhögar se nedersta bilden.
Det är nog två lastbilslass totalt, just nu alltså...

Snötillgången i Östersund: man kanske kan klara att göra en snölykta,
men inte en snögubbe det var inte ens värt att kliva ur bilen för att ta en bild
på den ynkliga snöklumpen.
Så det verkar bli Brunflo som drar längsta strået. men på väderkartan visar man
snö lö. morgon men +5 grader så den lär väl smälta. Förra året samma helg
Dumpade det rejält, låg 30 cm i GB...

Lycka till.

sno1.jpg

sno2.jpg

sno3.jpg

sno4.jpg

sno5.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka