Ramundbergets snötillgång och park

W_Anton

Ny medlem
jag ska till ramundberget på jullovet och jag undrar hur mycket snötillgången är där och om dom börjat bygga på parken redan?

Ramundberget öppna i Fredags.. 40cm snö nu, 31 backar öppna, 4hopp och några rails. Så det kommer säkert mer snö och fler hopp och rails upp till jul och nyår..

Senast ändrad:
jag brukar alltid vara där öber påsk och då är det grymt iallafall. men det är ju typ sveriges snösäkraste plats så det är ju lungt över nyår bara äckta vara you know..

ja som alla vet så är ju funäsfjällen och dalarna dör omkring snösäkrast i sverige <3

Tips:
SVT text tv - väder
Ramundbergets hemsida.
Snöguiden här på freeride. =)

åker dit på torsdag! ska bli kul, men är det verkligen 4 hopp? eller är det 2 hopp med 2 kickar?

aja hursom... lär bli kul att kunna ta lite luft

Jag skall dit 2,5 vecka från annandagen och framåt, då jäklar har jag bestämt att det skall vara puder iaf.!

Ev. kanske jag åker dit på torsdag, får se hur det blir... Ses där isf. Hojvall!

Kolla med Pake här på freeride. Han är ansvarig för parken i Ramundberget som vanligt..

//H

Jag var där i helgen och det var ungefär 50 cm snö 30 nedfarter öppna.

Vid så här års brukar dom ha runt en meter snö men det har varit lite ont om snö i år..

fyra hopp 5 rails hade dom uppe.

var där över förra nyår också o då var det också mindre med snö än vad de brukade ha, får hoppas att det snöar mer tills dess!!

kollade snorapporten.se idag och som nästan i hela sverige har dom inget öppet idag iallafall kanske blir skillnad under veckan vem vet men just nu är det katastrof över hela sverige fan! 6 backar i vemdalen värkar allt som allt!

aja vi får hoppas på att det kanske blir lite snö den här vintern!

ber till den gud som har hand om snö och kylan ja!

chipen sa:
kollade snorapporten.se idag och som nästan i hela sverige har dom inget öppet idag iallafall kanske blir skillnad under veckan vem vet men just nu är det katastrof över hela sverige fan! 6 backar i vemdalen värkar allt som allt!

Men ta och chilla!!!
Ramundberget hade 31 backar öppet i helgen. Vemdalen hade 17. Det är självklart att dom stänger backarna i veckan eftersom det kommer mindre folk!

ja va där när dom öppnade och då hade dom 4 hopp och 5 rails.. 30 nedfarter av 37 och bara natursnö;)

BARA ÄKTA VARA!

Åker till Ramundberget kl 16.30 idag från Stockholm.. Ska bli niiceee! =D
Blir där tills på söndag.

Yes. Friluftsfrämjandet it is!
Ska du också åka upp med dom eller? :P

ramundberget äger är 56 cm snö nu www.ramundberget.se parken är en av dom bästa! ska dit över jul har vart där ett antal gånger nu...

Kom hem för ca 1 timme sen från Ramundberget. Riktigt mycket snö var det, i alla fall för att vara så tidigt och med tanke på hur varmt det har varit. Var bara ett par backar som inte var öppna, men de fanns skapligt med snö i dom ändå.

Najs med lite snö och skidåkning.

Anzom sa:
chipen sa:

Men ta och chilla!!!
Ramundberget hade 31 backar öppet i helgen. Vemdalen hade 17. Det är självklart att dom stänger backarna i veckan eftersom det kommer mindre folk!
eh ja var i vemdalen i helgen! 6 backar öppna I HELA VEMDALEN och det var i skalet enbart så det var tråkigt! och kanske 15 cm snö och det slask.

men klart som fan ja hoppas jag har fel! överbevisa mig så blir ja lycklig!!

jag var där i helgen, de va runt 53 cm med snö :P å lte rails å några små hopp, men de kommer nog mera

OlofM sa:
BlaZe sa:
jag var där i helgen, de va runt 53 cm med snö :P å lte rails å några små hopp, men de kommer nog mera
Lite mer detaljer tack! :)
de hade 2 hopp med 2 kickar på varje, längsta var kanske 3m. små hopp alltså. med små landningar.

ett lågt shotgun på typ 2,5m
en låg flat down 2,5m flat 4m down
ett 5m lågt shotgun
en 3m box
(längderna är ej exakta, gissar lite)

chipen sa:
Anzom sa:
chipen sa:

Men ta och chilla!!!
eh ja var i vemdalen i helgen! 6 backar öppna I HELA VEMDALEN och det var i skalet enbart så det var tråkigt! och kanske 15 cm snö och det slask.

men klart som fan ja hoppas jag har fel! överbevisa mig så blir ja lycklig!!
mm men det var första helgen i december. Du var där i helgen!

har dom bara öppet på helgerna nu lr? jag ska dit nästa vecka och det skulle ju inte va kul om dom hade backarna stängda? hittar ingen info nån stans.:S

finns det någon som har 2 sängplatser/golv/vindförråd å sälja i ramundberget 25-30dec?. e 2 pers som tänkte ta bilen upp och vore glada om vi slapp tälta alla dagar. isåfall får ni gärna maila mig på jakob_jernberg@hotmail.com

gå in på www.ramundberget.se hittar du info :D sen så har dom ungefär 58 cm snö och 36 nedfarter öppna av 38 och 2 kickar 2 platåer och 4 eller mer rails uppsatta och som sagt ramundberget är bara äkta vara!

Just nu e det: ett svart hopp, Två röda, två blåa, en Flatdownbox, En c-rail, En vanlig Rail, typ detg aksnke lite mer rails vene...
Det brukar ju va mycket bättre men den här jäkla växthuseffekten!

Tillbaka
Topp