Rea skidor (twintips)

Dm_lotuz

Ny medlem
Rea skidor (twintips)
Hej!

Jag är ute efter ett par skidor nu på rean som är på gång/håller på för fullt.
Det jag letar efter är en prisvärd twintip skida med bra allroundegenskaper. Skidan kommer först och främst används i pisten men jag tycker att det är fruktansvärt roligt att åka i parken. Jag är ingen vidare bra park åkare men jag har nu tänkt att investera i ett par twintip skidor så att jag kan hålla till där mer. I dagsläget åker jag en del offpist, inte lika mycket som i pist men även det tycker jag är roligt.

Själet till att jag har tänkt att köpa ett par på rea är att jag inte tycker att det är värt att lägga fullpris på ett par skidor eftersom jag inte åker så jättemycket.

Jag bor ungefär 10mil från göteborg och vill därför vara på ett ungefär säker på vilka skidor jag är ute efter. Jag är student och har därmed ett csn kort som jag får 20% rabatt på Udénssport (http://www.udenssport.se/) detta gäller enbart ordinarie priser etc och därför är det inte helt säkert att jag kommer använda det.

Jag har kollat lite på ROSSIGNOL SPRAYER FS och tycker att de verkar ok, jag vet inte riktigt om det är min skida med hoppas kunna få lite tips. Har även läst mycket om K2 Public enemy men vet inte om de fungerar så bra i pisten/är för avancerade för mig..

Har kollat lite priser på Stadiums hemsida och fått fram följande:

ROSSIGNOL SPRAYER FS.
2999:–
Paketpris med bindning Axium 200 Scratch och montering.
http://www.stadium.se/content.asp?v...2&maingroup=67&subgroup=6702&brands=ROSSIGNOL

K2 PUBLIC ENEMY.
3499:–
Paketpris med bindning Marker 1200 Free w.br och montering.
http://www.stadium.se/content.asp?v...D=238582&maingroup=67&subgroup=6702&brands=K2

Jag är ungefär 186cm lång och väger ca 75kg.

Mycket tacksam för hjälp

/Anton Sjöberg

Rea skidor (twintips)
Asså ´Rossingol scratch FS funkar riktigt bra i pisten parken och offpist. JAg köpte ett par såna men rossingol scratch pro för dom är mindre O.S.V. Men om du skulle tänka dig en sån kankse du borde hålla till lite mer i parken:/

Rea skidor (twintips)
Sprayer FS tror inte jag skulle passa, med din vikt kommer dom vika sig och du kommer inte att få det där "katapultskjutet" ut ur svängen, det är iaf vad jag tror, men jag har inte testat dem, de är på nog för mjuka. Men allt är relativt, vad har du åkt innan?

K2 PE: ska tydligen vara bra i pist, har dock aldrig testat dem, många som säger att dom e bra i pist har troligen aldrig åkt annat än tokmjuka juniorskidor så det e svårt att säga.

Om du inte har möjlighete att testa gå in på udensport o snacka med dem, de borde kunna sånt.

Rea skidor (twintips)
köp k2 dom är lite bredar blir därför bättre i puder och park funkar säkert också pra i pist men fram för allt park ,puder

Rea skidor (twintips)
BigAir: Varför just dom? vilken butik kostar de 3500 i?

Alla: Är det värt 3500:- för ett par PE? Är de lättåkta i pist? Såg dom i en butik och de känns väldigt breda tycker jag.

Rea skidor (twintips)
Jag kör på PE och tycker de är rätt sjysta i pisten faktiskt...jag tyckte också de såg lite breda ut innan jag provade dem men man känner inte av bredden, riktigt smidig skida faktiskt

Rea skidor (twintips)
Rastavibrationer: Tror du att de passar även till mig och min åkstil? Är rädd att de ska bli lite overkill för mig och för avancerade. Jag har åkt på rossignoll scratch (tror bara dom heter scratch, är iaf vita och röda :) ). Om man jämnför med dom är PE skidorna ruskigt breda.

Rea skidor (twintips)
"Själet till att jag har tänkt att köpa ett par på rea är att jag inte tycker att det är värt att lägga fullpris på ett par skidor eftersom jag inte åker så jättemycket."

Rea skidor (twintips)
Är det någon mer än jag som är lite sådär halv nybörjare på twintips som åkt på Public Enemy? Hur uppfattar ni bredden är de lätt åkta i pisten?

Tillbaka
Topp