Recept: Gör egna energikakor

Peter_K

Medlem
Sen ungefär ett halvår tillbaka roar jag mig nån gång ibland med att göra egna energikakor istället för att köpa snorigt dyra färdiga powerbars eller liknande. Receptet jag kör med finns här:

http://snabelslash.com/bo/?m=3&article=100

Inte jag som skrivit det, all cred till Boe. För er som är sugna på nåt liknande kan jag meddela att de här funkar finfint även om det är någorlunda kallt (-15) ute. Gör de med chokladsmak och ha i lite torkad aprikos och russin så blir de grymt goda. Jag har haft dem liggande i ungefär 2 månader i kylen utan att de blivit dåliga.

varför inte göra en kladdkaka å ha i bakfickan. sen när man ramlat lite på den är det extra gott!

Haha! Det där låter precis som de berömda koskitkakorna!
Dock är dom nog ett snäpp värre! =D krävs ca en halv litert vatten för äta varje kaka... Men de innehåller ju typ alla sorters mjöl! Tyvärr har jag inte kvar receptet på dessa gudgåvor, men dina är nog minst lika bra. Fick bara känsla av dela med mig av min erfarenheten och glädje! =D

Keep on rockin!

ekdahl sa:
funkar inte en cheesburgare längre?
cheesburgarna har inte mycket att säga till om domhär 6 veckorna som EL MACO är här..
ekdahl lägg till en 5a o du får en El Maco chicken jr. som är typ guds gåva till folket..

har i prinsip ätit minst en om dan sedan El Maco anlände..

Åh va ja älskar att gå i skolan näre Donken

Mistänkte att det var de s.k "Rune Kakorna" som hade krupit fram igen. Faktiskt inte så dumma och funkar lika bra som de mer välpacketerade varianterna. Men med gratis enervit så tror jag inte att jag orkar mecka igen.

[nicklas]

Adrenlinjunkern: Koskitkakor låter ju som bomber:

2,5 pkt á 750g Havregryn (lättkokta)
1,7 kg Vetemjöl
1,4 kg Grahamsmjöl
0,5 kg Rågmjöl
1,2 kg Kornblandning (müsli)
2,5 kg Socker
14 msk Bakpulver
14 msk Vaniljsocker

2,5 kg smält margarin
28 st ägg

Skala om till lämplig sats, 3-4 ägg är lämpligt för en långpanna. Blanda i lämplig smaksättning. Torkade äpplen, fikon, choklad, nötter, eller vad som du tycker är gott, baka sådär en 30 40 minuter i 175 grader, beroende på hur torra man vill ha dem.

Jag har ett excellark om nån vill ha för att få hjälp med omräkningen.

den här skiten e fin fin:D
ta en sån efter skolan så får du extra energi istället för att sova ^^ de funkar för mig
ska nog ha med mig sådana te backen oxå.

Tillbaka
Topp