Red Bull med kokain?

Red Bull med kokain?
clnorberg sa:
coca cola innehöll kokain i början. där av namnet. coca cola. men dom drog in produkterna och gjorde om dom. skulle inte förvåna mej om det va kokain i redbull eller nått liknande men dom kommer aldrig att lägga ned, dom kommer att ändra receptet och fortsätta sälja.
HAHA!.. dethär med att coca cola innehöll kokain är ju bara en av alla myter som finns... Tvivlar på att redbull innehöll kokain.. även fast aftonbladet skrev det..

Red Bull med kokain?
WTX sa:
clnorberg sa:
coca cola innehöll kokain i början. där av namnet. coca cola. men dom drog in produkterna och gjorde om dom. skulle inte förvåna mej om det va kokain i redbull eller nått liknande men dom kommer aldrig att lägga ned, dom kommer att ändra receptet och fortsätta sälja.
HAHA!.. dethär med att coca cola innehöll kokain är ju bara en av alla myter som finns... Tvivlar på att redbull innehöll kokain.. även fast aftonbladet skrev det..
Det har genom åren ryktats om många ingredienser, bland annat att Coca Cola ska ha innehållit kokain. Detta stöds av Frederick Allen med flera historiska uppgifter i boken Secret Formula. Enligt boken togs den sista spårmängden kokain bort ur receptet år 1929. Från början fyllde kokainet en medicinsk funktion.

Red Bull med kokain?
det var inte red bull drycken, det var en dryck som var gjord av samma företag som gör red bull... har jag för mig... typ nåt systerföretag men visst klingar det bättre om det är red bull... min granne gick och fyllde en kundvagn när han fick höra det här! blev nog dyrt med cirka 15-20 flak redbull

Red Bull med kokain?
hahaha, ofta redbull lägger kokain i sina burkar, de blir ju pissdyrt för dem???
dessutom e väl aftonbladet fullt me en hel del bullshit

Red Bull med kokain?
Om inte jag mins fel så var det bara i redbull cola.
Och dom hade dragit in massor i tyskland och många andra länder.
Har för mig det var nått sånt.

Red Bull med kokain?
Eftersom jag läser biomedicin så tog jag häromveckan och analyserade mängden Kokain som fanns i red bull med en mycket komplicerad och knölig apparat. (Den tar en referenslösning samt det provet som ska analyseras, de blandas dock inte. Vardera lösningar hettas upp den i en kammare som därefter kondenseras ner i ett kärl och då kör en sticka ner i restprodukterna av vardera läsningarna som sedan jämförs mot varandra och så kan apparaten säga om det visar sig vara positivt eller inte - Detta var alltså en grym sammanfattning)

Och apparaten kunde inte hitta ett spår av kokain (och den här apparaten kan känna av mängder från och med 0,200 mikrogram.)

Med den här apparaten så kan man hitta alla möjliga ämnen så länge man har en referenslösning.

Senast ändrad:
Red Bull med kokain?
SverigeTomten sa:
Eftersom jag läser biomedicin så tog jag häromveckan och analyserade mängden Kokain som fanns i red bull med en mycket komplicerad och knölig apparat. (Den tar en referenslösning samt det provet som ska analyseras, de blandas dock inte. Vardera lösningar hettas upp den i en kammare som därefter kondenseras ner i ett kärl och då kör en sticka ner i restprodukterna av vardera läsningarna som sedan jämförs mot varandra och så kan apparaten säga om det visar sig vara positivt eller inte - Detta var alltså en grym sammanfattning)

Och apparaten kunde inte hitta ett spår av kokain (och den här apparaten kan känna av mängder från och med 0,200 mikrogram.)

Med den här apparaten så kan man hitta alla möjliga ämnen så länge man har en referenslösning.
du testade vanlig redbull?

Red Bull med kokain?
Coffein, cocain, amfetamin, de är samma molekyl, med mycket små skillnader. Om vi ändå drar i oss 10 kommar kaffe om dan, så skadar väl inte ett par mikrogram cola i redbullen ngt märkbart! Drugs are for sharing, nice move Redbull!

Red Bull med kokain?
Finns ju alkohol i vatten, så det är väl inte så farligt med lite kokain i Redbull.

Edit: liten mängd alkohol.

Senast ändrad:
Red Bull med kokain?
Owkee sa:
SverigeTomten sa:

du testade vanlig redbull?
Japp, den vanliga, original redbullen.

Red Bull med kokain?
Cleant med Kokain i red bull. Hoppas de blir mer så blir det dyrare en Crystal. Då är det fan Pimp att dricka de

Red Bull med kokain?
första gången dom hitta det var det väl i jamaica? det hörde jag och sedan hade dom hittat på nåt annat ställe!.....

Red Bull med kokain?
clnorberg sa:
Det innehåller la fortfarande coca konstrakt?
Hörde rykten om att coca cola var världens största importör utav just coca, (lagligt) för dom då.
ganska cool. sen vet ja dock inte hur mkt sanning det är i det, någon som vet bättre kanse?

peace

Red Bull med kokain?
christian_L sa:
jstalis sa:
jibbering sa:
lilla mängden dom har i den kanske räcker för att man ska bli beroende av det eller vill ha mer och blabla..

om dom ens har nått sånt i red bull.
tror inte de ligger i de faktiskt! fan alla gillar ju redbull, de är gott och är "läsk" för vissa..
nog är man alltid sugen på en rebull, tror ja alla är! :) men tror inte man blir beroende för att de är kokain i..?
"Kokain är enligt en undersökning där kokainmissbrukare deltagit, den mest beroendeframkallande drogen, vissa jämför heroin med kokain men kokainets molekyluppbyggnad visar att beroendeframkallandet hos en kokainmissbrukare är 5 gånger starkare än en heroinmissbrukare."

Smart drag av Red Bull, hälla i lite kokain så att många blir beroende av drycken!
Det är så fruktansvärt små mängder, det finns inte risk att det är "beroendeframkallande". Det är ungefär samma sak som att säga att man bygger upp ett beroende till alkohol när man dricker mjölk.

Tillbaka
Topp