Redigerings program

Redigerings program
mest prisvärda är nog movie maker, det är gratis :)
Bäst är det med tillräckligt många funktioner och man gillar att arbeta med :)

Redigerings program
Jag har kört med Pinnacle studio 9 innan, men är inte så nöjd med det, finns det något annat program som motsvarar det, men som kanske är lite lättare och mer effekter?

Redigerings program
jeppenator sa:
moviemaker funkar om man inte är så sjukt seriös;)
de funkar om man inte är seriös alls.

jag tror att finulcut eller premiere pro är bäst men ja menar dom som är riktigt bra har ju speciella maskiner för att redigera typ, men konstigt tangentbord å all

själv använder jag vegas 7.0

Senast ändrad:
Redigerings program
jag kör mest adobe premiere å de funkar fint.. väldans svårt att lära sig i början men när man väl kan det så är de totalt överlägset allt annat enligt mig.

de kostar 8 000 å köpa så man bör kanske överväga hur seriös man är innan man köper;)

Redigerings program
Ja, Adobe Premiere Elements är ett riktigt bra programm svårt i början som jeppenator sa. Jag har den nyaste verisonen 3.0 ett riktigt bra köp

Redigerings program
Ja det har väl sina brister men fungerar absolut. Men egentligen bör man komplettera med Photoshop, Encore DVD och After Effects också för att få ut så mycket som möjligt

Redigerings program
jeppenator sa:
japp de är bra.. de kör vi i skolan :) lite lättare än 7.0
ja har ett problem som ja inte får till me premiere pro...

när man e klar me filmen så e de offtast lite(eller mkt) kvar där man lägger in klippen (eller timeline som ja tror de heter)

hur gör man för att ta bort den där "oanvända" delen i slutet?

för när ja sparar så e de typ 5 minuter svart i slutet

Redigerings program
haha är de musik som spelas då också? isåfall skulle du bara kunna dra in musiken..

annars har jag ingen aning :S nån annan som vet?

Redigerings program
jeppenator sa:
jag kör mest adobe premiere å de funkar fint.. väldans svårt att lära sig i början men när man väl kan det så är de totalt överlägset allt annat enligt mig.

de kostar 8 000 å köpa så man bör kanske överväga hur seriös man är innan man köper;)
Jag förstår att du köpte det alldeles själv?..

Senast ändrad:
Redigerings program
JagGillarSkidor sa:
jeppenator sa:
japp de är bra.. de kör vi i skolan :) lite lättare än 7.0
ja har ett problem som ja inte får till me premiere pro...

när man e klar me filmen så e de offtast lite(eller mkt) kvar där man lägger in klippen (eller timeline som ja tror de heter)

hur gör man för att ta bort den där "oanvända" delen i slutet?

för när ja sparar så e de typ 5 minuter svart i slutet
har du testat markerat alla klippen och ljudfiler innan du sparar? eller tryckt på sequense som är där uppe där file å edit är å sen tryckt på den där render grejjen, jag redigerade min första premiere pro film idag i skolan å redan lärt mig mycket=) iofs är det kanske för att jag har lekt lite i de förut å kan halvmycket om liknande som vegas ;p

Redigerings program
Sök i forumet innan ni startar nya trådar, det finns ett par stycken redan som tar upp samma ämne. Låter den här leva eftersom det redan kommit många svar.

Håll er till ämnet och håll "pirat-snack" borta från FR.

Redigerings program
jag kör med premiere pro. gillar det som fan XD
Har sony vegas 4.0 också men jag kommer aldrig riktigt in i det prgoramet på samma sätt..

Tillbaka
Topp