redigerings program!

TWsorken

Ny medlem
redigerings program!
Tjenare!!
jag skulle vilja veta fall de finns något shysst redigerings program för qicktime format?!? för jag å ett gäng håller på å lerker lite med en digital kamera och jag vill redigera filmerna lite bättre än med orginal programmet....
MVH Sorken

redigerings program!
en digital kamera, är det en kamera endast uppbyggd av ettor och nollor?

nä, nu ska jag sova och ha sex drömmar.

redigerings program!
De filmer vi har gjort har redigerats med Pinnacle Studio v8.3.
Studio kan rekommeras varmt då det innehåller alla vanliga funktioner för att göra en schysst film och samtidigt är mycket enkelt att använda. Tyvärr så finns inte möjlighet att göra Quicktime film men stödjer Realplayer, Windows mediaplayer, avi och mpg.
Kika in våra filmer:
http://fatski.chilinet.net/movies/

redigerings program!
Av: bjorte Datum: 2003-03-26 23:53:20

en digital kamera, är det en kamera endast uppbyggd av ettor och nollor?

nä, nu ska jag sova och ha sex drömmar.
___
Av: Nojlas Datum: 2003-03-27 06:45:20

Ska bara hälsa till björte och säga att jag tänker ha sju drömmar...
___
Av: MarkusO Datum: 2003-03-27 11:08:47

Du ska nog hälsa det till TWsorken snarare än till Björte tror jag.
___

=) förvirringen är total. bjorte startar med lite sarkasm och avslutar med ironi i form av "sex drömmar". noljas har missat (?) ironin och ger en pik åt bjorte. avslutningsvis fattar inte markuso vad det handlar om och påpekar att det är twsorken som startat tråden..

(eller så e jag dum i huvet och missuppfattat allt)

redigerings program!
alltså TWsorken, om du inte förstår vad det handlar om så jävlas dessa killar (?) med dig för att du använder mellanslag i ord som tex digitalkamera, redigeringsprogram osv. för övrigt så tycker jag du ska spana in ulead media studio och vegas video 4.0. har inte en aning om ifall de klarar qtimeformat men det går att göra allt annat med dom så varför inte?

redigerings program!
Du kan ju använda Final Cut Express t ex, fast om du mot förmodan sitter på en PC-låda så sälj den och köp en vacker MAC.

redigerings program!
iMovie till mac är ett riktigt trevligt redigeringsprogram, ingår i OS. Enkelt och användarvänligt. Pinnacle Studio 9 till PC funkar riktigt bra också för all del, de är ganska lika varandra de där två programmen. Tror att det kostar ca 1000:-

Budgetvarianten till PC är väl annars Movie Maker som någon redan varit inne på. Men det ger mer bildspelskänsla än film, man kan inte redigera ljudet ordentligt och sådär.

Lycka till!

redigerings program!
galet att ingen har föreslagit adobe premiere pro. helt exemplariskt till dv-redigering, samt att man kan bygga på med adobe after effects när man blir lite bättre. och det är väldigt många som utvecklar plugin till premiere, så man kan exportera sin film i nästan alla format.

ladda ner premiere pro 1.5 är mitt tips

redigerings program!
finalcut 4 pro. snuskit bra men kanske lite väl bra om du kör från liten digital kamera.. men finalcut kör formatet .mov mm (quicktime F)

Tillbaka
Topp