redskap i parken/bjursås

T_O_K

Ny medlem
redskap i parken/bjursås
tjenare alla friåkare...
det är så att jag kommer ha lite ansvar för parken i bjursås i vinter och jag undrar hur ni vill ha den ! förra årets park var en katastrof och jag vill vara säker på att den inte blir det i år !
derför undrar jag vilka typ av redskap ni vill se i parken... nånn shyst box eller rail ni gärna vill se monterad eller nånn frän variant på hoppen ?
det blir en del nyheter i år och det otillräckliga underhållet på hoppen vi såg förra året kommer för hoppnings vis inte att existera i vinter !

ps: svara helst till min epost kvarlisa@swipnet.se

/ola

redskap i parken/bjursås
Bygg ett fett table top med 5 olika kickar. Det längsta gapet ska vara typ 30m och minsta 5m. Sen får du avgöra hur de andra ska vara. Så skulle jag vilja ha i min hemmabacke flottsbro. Men dom har lite damp och tänker bara på att sätta ut staket för att visa vart man ska åka. Det är det ända dom kan komma med.

redskap i parken/bjursås
Sätt ut rail i mer eller mindre olika svårighetsgrader! både nybörjare och ultra-super-mega-avancerade-rail!

och/eller funbox med step-up (eller hur det stavas) har sett detta på en film... du kanske fattar min halvdanna beskrivning... fanns med på Nixon Jibfest år (2001?)
vore kul att prova, inte helt lätt att klara dock (för mej iaf)

tack för ordet!

P.S. Fan va bra att du frågar!

redskap i parken/bjursås
Halfpipen måste bli grymt mycket bättre. Förra årets var helt värdelös. Jag håller med FredrikB och its-fun om deras förslag.

redskap i parken/bjursås
Håller med its-fun o Skijibber. Viktigt med rail i alla svårighetsgrader, från breda och låga bäbisrails till riktiga krossakulorrails. Om ni ska ha en halfpipe bör den vara bra, annars är det liksom ingen mening med att ha den. Viktigt är det också med hopp i alla storlekar; stora att kötta på som fan i och små att träna nya trick i.

redskap i parken/bjursås
Får tacka för alla svar och det blir lite nyheter i år...
räcken i olika svårighetsgrad ska vi nog kunna fixa, förra året fanns det ju nått rail men dem som fanns gick ju fan inte att använda !
håller på att bygga div lådor/rails för närvarande...hur det blir med pipen vet jag inte men den var ju som sagt oanvändbar i vintras men vi får se som sagt, annars kan man ju göra nått annat fränt hopp i pipen ?
ska kolla vad som kan göras (chefen är ju lite snål å !)

redskap i parken/bjursås
Mycket olika hopp i olika svårighetsgrader.
vi sthlmare som åker till Bjurs me skolan vill ju kunna utvecklas.

ganska fiffigt att fråga folket hur det bör va.
bler ju bäst då kanske.

redskap i parken/bjursås
tja! en stor corner!! och som över lite olika svårighetsgrader på railsen och pipen måste vara bättre! kommer dit nästa heög förmodligen för skiia så det blir kul får se om ni hunnir fixa något då bara!

mvh Danne

Tillbaka
Topp