Rega-kort

jej-je

Medlem
Rega-kort
Dags för säsong i Schweiz! Hur införskaffar man rega-kortet på bästa sätt? Fixar man det i samband med liftkortet eller hur fungerar det? Är det någon skillnad på carte d'neige och rega förutom att det ena gäller i Frankrike och det andra i Scweiz?
/Erik

Rega-kort
Carte neige gäller i hela världen. Såvitt jag förstått det gör även Rega det (på mitt kort står det ett internationellt nödtele-nummer och massa landskoder så jag antar att det därför gäller lite överallt). Om du ska säsonga i Schweiz verkar Rega mest lämpligt men båda lär funka.

Rega-kort
Vad jag fattar för går det fint att beställa på rega.ch. Men det kanske tar tid att få det. I så fall kanske det är lättare att fixa det på plats..?

Rega-kort
Kanske det. Har alltid köpt det på plats. Varför beställa när man kan köpa här för? Lättast så med kvitto tycker jag i alla fall..

//H

Rega-kort
Hasse,

funkar Rega likadant som Carte Neige om man är i Cham?! Alltså kan man köpa Rega istället för Carte Neige om man ska vara i Frankrike, alt tvärtom, Carte Neige om man ska vara i Suisse?

Rega-kort
Rega funkar i hela världen står det. Hinner inte kolla upp det nu men kolla på rega.ch ;)

Rega-kort
Regas tjänster för folk som befinner sig utanför Schweiz begränsas till medicinsk rådgivning, kontaker med lokal sjukvård samt hemtransport med ambulansplan.

Regas helikoptertjänster begränsas till inom Schweiz.

Tillbaka
Topp