Rega-kort

jej-je

Medlem
Rega-kort
Dags för säsong i Schweiz! Hur införskaffar man rega-kortet på bästa sätt? Fixar man det i samband med liftkortet eller hur fungerar det? Är det någon skillnad på carte d'neige och rega förutom att det ena gäller i Frankrike och det andra i Scweiz?
/Erik

Rega-kort
Carte neige gäller i hela världen. Såvitt jag förstått det gör även Rega det (på mitt kort står det ett internationellt nödtele-nummer och massa landskoder så jag antar att det därför gäller lite överallt). Om du ska säsonga i Schweiz verkar Rega mest lämpligt men båda lär funka.

Rega-kort
Vad jag fattar för går det fint att beställa på rega.ch. Men det kanske tar tid att få det. I så fall kanske det är lättare att fixa det på plats..?

Rega-kort
Kanske det. Har alltid köpt det på plats. Varför beställa när man kan köpa här för? Lättast så med kvitto tycker jag i alla fall..

//H

Rega-kort
Hasse,

funkar Rega likadant som Carte Neige om man är i Cham?! Alltså kan man köpa Rega istället för Carte Neige om man ska vara i Frankrike, alt tvärtom, Carte Neige om man ska vara i Suisse?

Rega-kort
Rega funkar i hela världen står det. Hinner inte kolla upp det nu men kolla på rega.ch ;)

Rega-kort
Regas tjänster för folk som befinner sig utanför Schweiz begränsas till medicinsk rådgivning, kontaker med lokal sjukvård samt hemtransport med ambulansplan.

Regas helikoptertjänster begränsas till inom Schweiz.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp