Regler I Parken från 2006/2007

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

ErikWibaeus

Medlem
Nu orkar ja inte irritera er längre. d här va bara för kul. Gör nog om det nångång.

Mycke nöje tills nästa ggn vi hörs!

Eric, The man, The Myth, The Concept.

Twintip och snowboard carvar också, hur gör man då..är ingen välkommen i parken längre?

heeelt rätt.. du borde bli pressssident.
blades for nerds

Jag skall göra ett förtydligande:
Twintip/Snowboard är ett måste i parken. Ber ödmjukast om ursäkt om detta har misstolkats

Ja men frågan kvarstår, om man carvar med sina twintips för att tex göra en cork 3, är man inte välkommen då...enligt punkt 4 så finns det inga undantag... kanske skulle tänkt efter lite?! =)

Carvingskidor är alltid uteslutet. Vill man hoppa/raila så e d bara å fixa fram ett par twintips lr en bräda lr möjligt vis om man har spins som blade:are

nej. dom fungerar som carving skidor i själva svängtekniken men dom har en uppvikt tail och är ofta mittmonterade. Återigen så är snowboards en snowboard och inget annat. Om du inte ser skillad på en och 2 brädor så har du alkohol problem. /Ödmjukaste E

Ja men man får fortfarande inte carva enligt punkt 4, vilket kommer göra många corkfantaster väldigt besvikna på dina regler då många använder carvingteknik för att corka... det anser jag vara en brist i ditt regelverk.. må gott

du skall inte höra vad ja säger, du skall fatta vad ja menar. du är välkomen attl lägga förslag på regeländringar. /Ödmjukaste E

Ja men det är ju ett uppenbart fel, lär dig formulera dig bara, förslaget på ändring skrev jag redan från början. Take care!!!

om man betalar liftkort får man väl åka vafan man vill.. bara man inte e ivägen

Jag skulle villja förklara d som att man har tillträde till alla områden i liftsystemet. Men systemet sätter fortfarande krav på dig och din åkning för att skydda dig och dina medmänniskor. Precis som dom har rätten att spärra av systemet vid kraftig blåst. Med rättigheter följer skylldigheter. Dessa är skylldigheter som vid överträdelse skall bestraffas kraftigt. Detta är sättet man uppehåller ett samhälle/diktatur som liftsystems ägarna har rätt att göra.

Vill föreslå en regelformulerings ändring. regel4: Måste framföras med don som har uppkrökt tail och nos( då även dessa don är av carvingmodell).

Ett tillägg:

Twintip gäng som står och rekar hoppet under en längre tidsperiod än 30 sek bör även de falla under straffet enligt punkt #10

Men titta, ännu en korkad, tråkig och småironisk tråd i debatten om regler för parken.
Du kan inte utestänga folk utan twintip. Det går att hoppa utan twintip, jag lovar. Vart ska alla nybörjare (som kanske inte har twintips) att ta vägen när de ska lära sig? Din regel är ett smidigt, effektivt sätt att hämma utvecklingen. Smart.
Allt om carving är ett skämt hoppas jag. Annars får ni jibbers nog ta och köpa vita blixten eller liknande för att hoppa med. Duktiga telisåkare sparkar rumpa med jibbers bara genom att stå bredvid ett hopp, osv osv.
(Varför svarar jag på tråden? För att visa att det inte är roligt och för att jag vet att jibbers innerst inne verkligen skulle vilja ha dessa regler.)

Vi kanske ska förbjuda twintips i vanliga pister också?

//Dr. Snow - surgubbe.

Nej, vi skall inte förbjuda twintips i vanliga pister eftersom dom har samma funktion som caring. skillnaden sitter i förmågorna skidorna har i park/pist. Carving saknar den funktionen och mångfalden som en Twintip har. Detta gäller även Snowboard. Å ja, detta är en totalt onödig disskution som d mest annat i skidvärden. Men allt ligger i betraktarens öga. Ingen tvingar dig att svara å ja sitter å skriver detta för ja har inget bättre för mig för tillfället coh filmen ja kollar på suger (Saw 2).

Men i dina skyldigheter så ska du som alltid kommer uppe från se till att du inte kör på nån. Så då fallerar alla andra regler. :P

Sen så jag som åker på riktigt feta skidor, jibbar inte men som kanske vill vara i parken ibland iaf är alltså inte välkommen?? För om jag vill hoppa så kollar man alltid landningen först och då åker man ju runt och cruisar i parken.

Eller det bästa av allt... Jämna parkerna med marken och låt alla återgå till att lära sig svänga först.

Nä nu är det mer puder åkning i solen här i Gränsen...

Men jag tycker vi sätter regler på allt.. Pist, offpist allt..

Inga twintips i pisten du får fan gå till parken.. skidor smalare än 80 cm får inte åka i lössnö..
Det ska bestraffas hängning i närmaste sittlift.. Sen Eric så om du är 8-10 bast och vill lära dig hoppa för att du har sett Jacob wester och alla andra jibbar och vill dra till parken och du har bara ett vanliga barncarving skidor så ska de inte få åka? Då måste du åka ner och köpa/hyra ett par twintips? Nej till materialism säger jag..

Du är säker en sådan åker som istället för att göra det bästa av sitvationen och försöka ha kul så måste du klaga på allt så du slipper hoppa.. Detta inlägg har kommit in på min 10 dummaste inlägg.
Vad tänkte du när du skrev det här? Tröttnade du och runkar till free6 och bestämmde dig för att skriva något rikitgt dumt? Jag är bakfull och jag blir fan smäre när jag läser sån här skit. Oh well lifes a bitch som man säger.. nu ska jag skejta och vem vet jag kanske kommer tillbaka med regler hur man får skejta.

Till alla auntisaster som gör det bästa av sitvationen lyfter jag hatten!

å va glad ja e att folk verkligen blir upprörda. Mycket nöje.

/er ödmjukaste

The man, The myth, The concept.

Oooopppps glömde den viktigaste punkten.. Kommer du från ett ställe med mindre än 50 cm snö i terrängen får du inte åka alls för då är du inte värd att åka skidor för då kan du göra annat...

Moget folk det finns ibland.. :P

Åka efter eget huvud och låta ALLLA ha kul i backen...

Jag säger bara :

Jesper Björnlund!

Drog en d-spin 720 igår på Parallell-puckel finalen på ett par smala puckel-lagg UTAN twin-tip.

Så till frågan:
Skulle DU våga klubba ner Team Knus (Björnlund+gäng) när de skulle entra parken med sina puckel-lagg? Skulle DU våga ta konsekvenserna?

Nu ska jag dra på mig vita blixten och hänga i Bräckeliften :)

Öh. Tycker reglerna låter helt idiotiska. Varför skulle sponsoråkare ha företräde, och klart man kan hoppa utan twin-tips!?

Dom dummaste reglerna jag hört!

Man får vell inte ha vassa stålkanter i en park heller, det kan ju skära sönder inrunen!?

Om ni kikar in på hans fotoalbum sä ä där 3 fina bilder på ett par knattar som åker runt med ett för stort duntäcke i backen. En kille flyger som en backhoppare men bilden med kedjan har du fått till fint.

Telamark vad är det??? får man åka telemark då?? eller blir man slagen då:p

HAHAHA Braaa sagt Dr Snow.. då är twin tips förbjudna i pisten hahaa

Förslag till kompletering:
4.1 Snowsk8 åkare är såklart alltid välkommna

7.1 Opublicerade fotografer som uppehåller sig i eller i närhet av landningszon är att betrakta som bonkobjekt, detta gäller även beskriven situation under punkt 9

13.1 Bladesåkare med uppvisat sponskontrakt har dock ej heller tillträde om en eller flera Snowboard/twintipåkare befinner sig i aktuell park.

16 Jag har alltid företräde, om snejkning av mej sker skall vederbörande stå alla landningar ( annars landar jag ovanpå)

Vad vi behöver är inte fler regler utan bättre förutsättningar!

alla som klagar på twintips e ju bara avundsjuka för att jibbers åker lika bra baklänges som ni gör framlänges...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp