Reklam!!!!!

• Trådstartare Trådstartare JCash
  • Start datum Start datum
J

JCash

Guest
Reklam!!!!!
Satt och bläddrade i senaste åka skidor, letade efter en annons faktiskt, när jag insåg att det är ju bara annonser och reklam nuförtiden. Räknade efter lite snabbt, 55 helsidor reklam av 130 möjliga!!! plus lite annan reklam, rätt bra jobbat. Vart tog läsningen vägen herr chefredaktör?? Jag förstår att man självklart finnansierar en stor del av tidningar genom reklamen, men för fan skärp er, glöm inte att vi som köper tidningen gör det för att vi älskar snö,berg och utförsåkning och vill läsa om det i första hand.
Nån som håller med om detta här på forumet???
Ha en god vinter och kom ihåg:
Man måste leva innan man dör!
J.Cash

Reklam!!!!!
Har inte kollat i senaste numret heller, men jag antar att upplägget inte har förändrats på länge. Helsidor i reklam i all ära, men börja räkna deras redaktionella reklam för vissa orter (läs Åre) i allmänhet och svenska fjällen i synnerhet så är det rätt lätt att klura ut upplägget inför nästa nummer. Faen, alla gratistidningar i City får ju taffsen i ligan för den som vågar ha mest redaktionell reklam utan att åka dit. Var det 55 av 130 som inte var red reklam? Vi säger så. Då har vi 75 kvar att sätta sprätt på. 15 ryker vid ledare, innehåll, nästanummer-puff, insändare och whatever. Så sätter vi tjuge sider på en fjällguide till sverige. Sen ger vi 8 till gugge som åkt bil genom serre en gång och skriver lite om skogsåkningen vid snöfall som han drömt ihop. Ja, och han kan skriva om en obskyr afterskidragspelare på en ort i Österrike som heter rakhyvel på tyska också så drar vi iväg 12 sidor till - detta hörde han talas om på Dalarocken i Hedemora "76... Bra puderbilder finns att tillgå. Sen kan vi trycka in ett fotogalleri på 20 sidor, helsidesbiler utan baktanke fyller lika mycket som helsider med en tanke bakom fast de är tagna med Instamatic av terminarna i Badgastein. Ja, å så glömde jag att vi måste göra reklam för termineriet i Sur-Åre, festligt att vara bummare i Åre 10 sidor, hur du fixar Dippankort 5 sidor och lite reklam för reklambyråerna i Åre samt de lokala monoski- och Wettexfabrikanterna. KLART!

Och så vart ännu ett nummer fött. Undra varför inte Pulitzerpriset hamnat i Åre än - förmodligen bara en tidsfråga Johnny, eller?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp