Repor?

caalle

Medlem
Repor?
Tjenna, var ute o körde förra helgen i vemdalen men när jag kom hem så märkte jag att jag fått en del repor under brädan :/ kommer ihåg att de var en del sten på vissa ställen så antagligen det som gjort de. Nu till frågan, spelar de nån roll om man har repor? Påverkar det på något sätt. Och har för mig att de finns något att fylla i dem med, någon som vet? Ingen repa är dock särskilt djup men en är lite djupare och har liksom fått en liten kant som sticker upp. Bara slipa ner den lite försiktigt eller för att få allt lite planare eller?

Får man lätt repor om man bara kör eller grindar? Känns ju lite surt eftersom att de första gången me nya brädan... :P

Repor?
okej... men är det nödvändigt att fixa undrade jag oxå? Behöver man verkligen göra det varje gång man får nya repor :/ känns inte så kul då de var första gången:P spelar de nån större roll om jag skiter i det, okan jag inte göra de själv? Nån annan kanske får svara om du inte vet...

Repor?
Det är så att saker slits vid användning. Det kan till en början kännas tråkigt men så är det. Och att en bräda repas på undersidan är en del av dess livscykel. Om du skulle slipa ner belaget varje gång du får en repa tar det inte många sessioner innan din bräda är ett minne blott. Slutsats håll brädan vallad och sluta lipa :)

Repor?
Om det är djupa repor (in till andra segment) så måste man fylla igen med plast för att undvika fuktskador. Finns att köpa plaststavar på skidbutiker som man bara smälter ner med brännare och slipar till så är det klart.

Repor?
okej, hur ser det ut när man kommer till nästa segment då :/ min är nog svart hela vägen igenom så är nog itne så djup... men kanske smälter ner nåt i den i alla fall :P

Repor?
Som du beskrivit låter det som att du har fått vanliga repor under brädan,
Det är inget värre antar jag,

De du kan göra är att slipa bort eller klippa bort,
Annars är det ingen större fara,
Visst, det kanske försämrar glidet pytte lite,
men inge värre än så!.

Inget jag hade lagt ner pengar på att fixa iallafall, ser det inte som något större hinder för åkningen.

Repor?
vet inte om det blir nån skillnad men jag brukar skita i repor, lika bra att kötta och skita i hur resultatet blir.. annars blir det att man skiter i grejer för man inte vill "repa lacken" :D

Repor?
okej, sjysst att ni svarat. Då vet jag. Kanske tar lite stearin som någon sa om det nu fungerar. Annars får det vara och kanske blir till att fixa senare om det blir fler... sjjysst i allafall :)

Repor?
sånna stavar som man smälter ner i belaget kostar 50 kr typ på intersport osv, sen tar du en tändare och smälter ner sen sicklar du så äre klart.
många bäckar små vetu fuktskadad bräda är inte kul!

Repor?
caalle sa:
okej, sjysst att ni svarat. Då vet jag. Kanske tar lite stearin som någon sa om det nu fungerar. Annars får det vara och kanske blir till att fixa senare om det blir fler... sjjysst i allafall :)
Stearin är fattigmannens ersättning för valla. Vallar brädan gör man för att fà bättre glid och att inte belaget ska torka ut.

Har man hàl/repor i belaget sà ska man köpa en P-tex stav och smälta denna med tändare i repan. Om du har saker som sticker upp sà tar du en kniv eller stàlsickel och tar bort detta innan du börjar fylla repan. Efter att repan är fylld tar du en stàlsickel och jämnar/ skrapar bort överflödig P-tex. Stàlsickel köper du pà samma ställe som P-tex staven.

Good luck

Tillbaka
Topp