Republic Ocho 96 - nya svenska skidor

Hoogey

Ny medlem
Någon som testat det nya svenska skidmärket Republic? Och någon av deras modeller Ocho eller Montego? Vore tacksam för info om hur skidan är att köra på.

En såndäringa hemsida som fabror Google kan hitta vore ju en bra start på marknadsföringen. Jag antar att du har någon form av koppling till företaget, så du kanske kan förse oss med lite info om kommande modeller. Det är ju alltid intressant.

Nix, ingen koppling till företaget. Hittade dem på Naturkompaniet i Östersund. De hade precis fått in dem och inte provkört. Enda hemsidan jag hittar är någon friåkare som nämnder dem (Oskar Svensson).

Hoogey sa:
Nix, ingen koppling till företaget. Hittade dem på Naturkompaniet i Östersund. De hade precis fått in dem och inte provkört. Enda hemsidan jag hittar är någon friåkare som nämnder dem (Oskar Svensson).
Aha, ok, ursäkta då. Det lät precis som ett "Jag vill bara tala om att vi finns och starta en diskussion genom en allmängiltig fråga"-inlägg. Något som jag iofs tycker är ok, eftersom man ofta får info om kommande prylar den vägen. Om än ej denna gång.

Om dom har kommit så långt att dom har fått ut ett antal skidor i butik borde dom ju ha en hemsida tycker man ju. Du skulle ha tagit lite spy-photos och lagt ut här. Orutin! :)
Det är väl antingen en garageproduktion ala Skadi eller en dekal-brandad Palè/Tjeck-skida i stil med Goodha antar jag.

Det enda jag vet är att de gör skidor i DPS skidpressar men med träkärna istället. Och så är dom rätt rimligt prissatta, runt 3000 kr. Vilket på samma gång gör mig lite skeptisk. Därför frågan om någon teståkt dem. Nyfiken på vridstyvhet, kantgrepp osv.

Hoogey sa:
Haha ... då är jag uppenbart inte helt snett ute med min länk! :-)

Wolfnoodle sa:
http://www.beli.se/?cat_id=392&head_id=&page=2 Om man scrollar ner lite kan man få en kort beskrivning samt bild, på höger sidan 3-4 fjärde raden

På andra sidan * alltså klicka på next
du reggade dig för 2 dagar sedan för att skriva det där?

PNyberg sa:
Wolfnoodle sa:
http://www.beli.se/?cat_id=392&head_id=&page=2 Om man scrollar ner lite kan man få en kort beskrivning samt bild, på höger sidan 3-4 fjärde raden

Ehm ja, jag reggade mig på ett forum för att svara på andras poster och fråga om andra saker jag inte vet. Och hur detta kan bli OnT har jag väldigt svårt att förstå. Själv då ? Reggade du dig på det här forumet för att fråga random personer om varför dom svarar på andras poster?

Wolfnoodle sa:
PNyberg sa:
Wolfnoodle sa:

Ehm ja, jag reggade mig på ett forum för att svara på andras poster och fråga om andra saker jag inte vet. Och hur detta kan bli OnT har jag väldigt svårt att förstå. Själv då ? Reggade du dig på det här forumet för att fråga random personer om varför dom svarar på andras poster?
Det har vart ett återkommande "fenomen" att folk reggar sig och har ett agenda...sprida sitt namn till allt och alla på forumet. "ja den skidan vet jag att du kan köpa på den och den sidan" och så fortsätter de i varje tråd.... vi har tröttnat....
alla som gör det blir förr eller senare bannade..eller så få de göra som de andra.. KÖPA sig reklamplats.

PEAS!

PNyberg sa:
Wolfnoodle sa:
PNyberg sa:
Det har vart ett återkommande "fenomen" att folk reggar sig och har ett agenda...sprida sitt namn till allt och alla på forumet. "ja den skidan vet jag att du kan köpa på den och den sidan" och så fortsätter de i varje tråd.... vi har tröttnat....
alla som gör det blir förr eller senare bannade..eller så få de göra som de andra.. KÖPA sig reklamplats.

PEAS!
Reklamplats ? Det var inte jag som startade tråden (och det är inte jag som har den webshopen heller om det är de du tror). Och om någon annan hade vart intresserad av en faktisk bild och ett mer exakt pris så kan de väl vara bra för dom o få det eller ?

Wolfnoodle sa:
PNyberg sa:
Wolfnoodle sa:

PEAS!
Reklamplats ? Det var inte jag som startade tråden (och det är inte jag som har den webshopen heller om det är de du tror). Och om någon annan hade vart intresserad av en faktisk bild och ett mer exakt pris så kan de väl vara bra för dom o få det eller ?
Jag skrev inte detta som direkt kritik till dig. Jag bara förklarade hur det har sett ut väldigt ofta.

Vattendroppe sa:
PNyberg sa:
Nu känner jag att jag måste fråga. Vad är det för konstigt med att regga sig på ett forum för alpinsport för att fråga om egenskaper hos ett par skidor? :S
Inget konstigt att göra det. Men det var ju itne det han gjorde. Han länkade till en sida och ja...vad ska jag säga. Det har vart mkt smygreklam i det senaste, som du säkert vet.

PNyberg sa:
Inget konstigt att göra det. Men det var ju itne det han gjorde. Han länkade till en sida och ja...vad ska jag säga. Det har vart mkt smygreklam i det senaste, som du säkert vet.
Personligen upplever jag dock att griniga och överkritiska inlägg är ett betydligt mycket större problem i freerides forum än smygreklam, men det kanske bara är jag ;)

Vattendroppe sa:
PNyberg sa:
Personligen upplever jag dock att griniga och överkritiska inlägg är ett betydligt mycket större problem i freerides forum än smygreklam, men det kanske bara är jag ;)
Kan vara du...I like 'em :D

Wänerstedt ab är importör

Andra varumärken som Wänerstedt är importör av är
Dalbello
Blizzard
2117 of Sweden
Zolo
True North
Elan

Fast den listan är inte riktig. Ta bort Elan fram till 1 jan. Neosun har Elan till dess. Och sedan plockar vi bort Dalbello och Blizzard efter 1 jan och lägger till Elan.

och där svävade tråden ut i en helt annan diskussion. Min fråga kvarstår: Någon som provkört någon av Republics skidor och kan dela med sig av erfarenheter??? (sorry för felskrivningen tidigare)

Senast ändrad:
Hoogey sa:
och där svävade tråden ut i en helt annan diskussion. Min fråga kvarstår: Någon som provkört någon av Radicals skidor och kan dela med sig av erfarenheter???
Jag skrev ju till och med hemside adresen till han som förmodligen har åkt mest på dessa på denna sidan..

Republic är ett nytt svenskt skidmärke som inte riktigt lanserats än, jag åker mycket på Montego105 som har
måtten 130 105 120 och längden är 188cm på de skidor jag använt. Denna modell är en bra allmountain/ bc jibb skida som gör sig bra överallt på berget om det nu inte snöat i två veckor i sträck... Fartstabila men lätthanterliga. Skidorna kommer även ligga väldigt bra i pris vilket är finfint för alla oss som brukar köra in i en o annan sten. Återkommer när det händer något mer kring Republic och hör av er om ni undrar något annat. - Oskar Svensson

Hur är dessa skidor att använda som toppturs skidor med dynafit Bindning?, vad ligger de på för vikt ?

Vet inte exakt vikt men är du ute efter en " lätt " topptursskida kanske det finns bättre alternativ, skidan är nog lik liknande modeller i vikt, möjligt något tyngre.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp