Resa med Norwegian

ebbaemilia

Medlem
Resa med Norwegian
Någon med erfarenhet av att resa med Norwegian utanför Europa och med skidbagage + vanligt bagage? Ska boka flyget till Kanada nu :lol:

Senast ändrad:
Resa med Norwegian
Bokade mitt precis, dock ska jag vara i Los Angeles ett tag men borde vara samma som gäller. Jag ska ha med mig skidor och pjäxor och sedan en väska. Valde då under bokningen 1 Skidutrustning (20kg vilket senast jag flög innebar både skidor och pjäxor) och sen en check in bag som ingick i biljetten! Lycka till!

Resa med Norwegian
Kollat på Icelandair?

Billiga biljetter dit jag ska i vinter och den ingår två st 23kg bagage och en av de får vara skidor etc.

Resa med Norwegian
Jag flög med norwegian från bangkok med surfbräda inga konstigheter förutom dom va klantiga i hanteringen så en ding i nosen samt en 7cm reva i väskan som går 2 lager djupt.

Viktigt att veta är ju dock att det inte är Norwegians personal som lastar flygplanen utan flygplatsens personal.

Skulle få ersättning för väskan om jag lämnade in den på lagning men eftersom väskan är köpt på bali för 400kr så orkar jag inte bry mig utan blir silvertejp och köpa ny nästa vända ... ;)

Resa med Norwegian
Hade utöver vanliga bagaget ett skidfodral med två par skidor + separat väska med pjäxor fastknuten på skidfodralet. Det var inga problem, kostade inget extra!

Tillbaka
Topp