Resa till åre

Fille_L

Ny medlem
Resa till åre
Vi är sex polare som har bokat boende i åre v. 1 men vi har inte hittat något billigt sätt att ta sig till åre, är det någon som vet vart man kan vända sig?

Resa till åre
Billigt vet jag inte, men tåg funkar skitbra, åker så att man är framme på morgonen och kan utvilad dra på sig skidutrustningen och utnyttja maximal skidtid, det är det värt =)

Resa till åre
Åk tåg till stockholm sen tror jag skistar annordnar bussar till åre som stannar i alla byarna.. Har jag för mig men titta på www.skistar.se

Resa till åre
seriöst funtade ni inte ut hur ni skall ta er upp??? hmm finns flyg till ösund med skyways och sen vidare med gemensam taxi med andra lirare,tåg men sj,norrlandstågen, nabo och tågkompaniet, buss beroende på vart ni skall åka ifrån...bil om ni ha fått tummen ur röven o tatt körkort...bil enklast o smidigast då ni bestämmer själv över tider, tåg sjukt skönt och mer rörelsen än buss, flyg snabbt men dyrare om man inte orkar/kan boka i tid...sätt ut en annon här på bilkollektivet o kolla om det e nån ensam stackare som skall köra minibuss upp o har 6 platser över! tada så e ni i åre!

Dodeloo sötnosar!

Resa till åre
Vet inte vart ni bor...från Stockholm kostar ungdomsbiljetter med sas 500:-, sista minuten 400:-. Flygtaxi (Åretranfer 250:-) om man inte vill åka buss eller tåg från östersund.
Tåg (SJ) är bara billigt om man bokar långt i förväg. Om man har tur kanske man kan få tag i sistaminutenbiljetter men det kan vara svårt och jag skulle inte chansa på sista minuten vad gäller tåg iaf...

Resa till åre
landenkungen sa:
Billigt vet jag inte, men tåg funkar skitbra, åker så att man är framme på morgonen och kan utvilad dra på sig skidutrustningen och utnyttja maximal skidtid, det är det värt =)
utvilad?! det går ju fan inte o sova på de där jävla tåget :P

Resa till åre
orkar inte läsa igenom alla inlägg, så mitt svar kanske redan har getts.

billigast är åre bussen. tur och retur 500 kr. tåg är väll skönt men kostar runt 600 kr enkel resa tror jag.

kolla på www.skistar.se

peace

Resa till åre
Stenman sa:
landenkungen sa:
utvilad?! det går ju fan inte o sova på de där jävla tåget :P
Finns ju sovvagn på natttågen till åre... fast vanlig stol kostar runt 400kr enkel resa så runt 800kr om man vill sitta.. annars runt 1000-1200kr tor med sovvagn..

Resa till åre
Det kanske är en aning överoptimistiskt ,men! Vi är 6 personer som på ett eller annat sätt åker till Åre söndag vecka 9 (7 mars). Skulle du mot förmodan ha 6 platser över i din bil/buss/plan/etc. så får du jätte gärna höra av dig till mig!

Resa till åre
Drama sa:
Det kanske är en aning överoptimistiskt ,men! Vi är 6 personer som på ett eller annat sätt åker till Åre söndag vecka 9 (7 mars). Skulle du mot förmodan ha 6 platser över i din bil/buss/plan/etc. så får du jätte gärna höra av dig till mig!
Förmodligen inte Drama eftersom denna tråd är från 2006.

Resa till åre
haha! så vad gör du här?? Jag har skrivit på alla trådar jag kan hitta, men de enda svaret jag fått är på en tråd från 2006..Kör du mig till Åre?

Tillbaka
Topp