Har läst den här diskussionen om STS... Jag va där i våras för reseledarkursen. Hade verkligen drömt o de här jobbet i hela mitt liv. Vi flög ner, fick vänta på flygplatsen i ett par timmar på resten av gruppen från Malmö. Sen bussresan till BadGastein. Redan på flygplatsen var alla hungriga o trötta men vi tänkte att vi äter när vi kommer fram... Kom fram och fick 10 min på oss o ta upp väskorna på rummet och så. Sen stadspromenad i BadGastein. Redan då var alla hur trötta som helst, de flesta hade inte ätit sen frukost i Sverige, nu va klockan kanske 5 på eftermiddagen. Efter promenaden första lektionen, sen efter det middag och sen lektion igen till sent på kvällen.
Jag fick en chock då jag kom ner eftersom jag inte var beredd på att de skulle köra igång så hårt. Tror det var en blandning av chocken och att vi inte fick någon mat på hela dagen, som gjorde att jag redan på lördag kväll bröt ihop. Försökte kämpa mig igenom de två dagarna som kom, tankarna på att åka hem fanns där. Och då en annan tjej också började må dåligt så bestämde vi oss för att åka hem. Innan vi åkte hade en tredje tjej också bestämt sig för att åka hem, så det gjorde vi.
Jag tror att kursen är superbra för alla som klarar av max 2 timmars sömn per natt, hårt festande varje dag, upp nästa morgon och vara reseledare för platser man aldrig varit på eller vet något om, vara med helt och fullt på lektionerna och samtidigt vara trevlig och utåt mot alla andra och mot kursledarna.
Även om jag åkte hem så ångrar jag aldrig att jag åkte. För på den korta tiden så lärde jag mig otroligt mycket om mig själv, om mig själv med andra människor och om andra människor. Livet som reseledare passar långtifrån alla, jag tror man måste vara en slags person för att orka med det livet. Det är iallafall vad jag tror. Men jag kom hem till Sverige med massor av erfarenheter!
Så ni som ska åka, hoppas ni får de jättekul!
Nu kom jag visst på att det kanske är imorgon ni skulle åka... Men jaja :P
Åk ner öppna, positiva och utsövda så går det jättebra!
Ni kommer sova i dygn efteråt.
Kram från Lina