Reseledare med STS Alpresor !?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 65291
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 65291

Guest
Aloha!

Jag undrar om någon har erfarenhet av STS Alpresors reseledarutbildning? Hur var den och fick ni jobb efter? Om ni fick jobb, Hur var det att jobba för STS?

Jag har kommit in på utbildningen men har bara till torsdag att bestämma mig om jag ska åka eller inte! vad säger ni?

Mvh Hampus

Hej! Ja gick kursen förra året. Det var skitkul, men nog det jobbigaste jag någonsin gjort! I snitt får man sova max 4 timmar per natt, vi fick duscha mellan för och varmrätt...Ja låg sjuk typ 5 dagar efter det att ja kommit hem^^
Ja fick inte jobb, vilket ja då blev ledsen för, men nu e ganska glad för! Det var totalt ca 5 av oss 52 pers som fick jobb. Det e lite av en ripoff! Drog ist till St anton o gjorde en säsong där (ej med nåt resebolag) jobba som kängugru o det var sjukt nice! Hitta nåt annat jobb ist, ja lovar du kommer inte att ångra dig! Såå mkt bättre! STS inriktar sig på 40+ are o jobbar dygnet runt o inget party alls, dödsseriöst! Om du gillar det kan du nog passa, men annars skulle jag rekommendera nåt annat jobb. Om du ändå vill vara reseledare sök för Lion alpin eller Nortlander ist, sjukt sköna o de verkar ha hur ball som helst! Hoppas du hittar nåt bra! =D

WOW!!

Tack som fan för svaret, för bilden jag byggt upp var att de va rätt skön stämning, mycket chill och en hel del fest!!
Då ska jag nog kanske fundera på att göra en säsong på hederligt "Bummarvis".. får bli disken på någon krog ;)

Jag kommer troligtvis att åka utan kompisar hemifrån,, någon som vet med sig att dem vill ha billigare månadshyra så är jag inte sen med att pyttsa in en summa!! ;)

Haha låter bra! Du kan hänga på oss om du vill, vi e tre tjejer (20år) som tänkte dra till val d'isere i år. vi leter efter en lite större lägenhet där...rätt svårt att hitta, men vi hoppas vi ska lösa det. =P

Hallå där,
Jag gick kursen förra året. Det är en intensiv kurs, och som Linncs skrev så var det inte mycket sömn per natt, i snitt 3 timmar kanske..Men jag hade riktigt kul! Dock sökte jag inte jobbet efter att blivit antagen/rekommenderad att söka jobbet men det är jag glad över. Tror för det första inte jag kunnat få jobb ändå eftersom det var så många som gått kursen och få får jobb. Jag hade som tur var fått jobb innan jag gick kursen, på ett hotell i Zell am See. Så mycket bättre, eftersom jag kan åka skidor varje dag samt jobba i en bar på kvällar och nätter. Som reseledare jobbar du 24 timmar om dygnet. Det är en bra utbildning men frågan är vad du är ute efter, en bra utbildning och jobb (dock inte så bra lön)? Eller är du ute efter mycket skidåkning och mer fritid? Jag säger inte att utbildningen är bra eller dåligt. Frågan är bara vad du är ute efter...Men det är alltid en bra merit att gått utbildningen. //Felicia

Jag lurar också på STS, har kommit med på deras kurs 20 november. har dock också kommit rätt långt med Lionalpin men kan inte bestämma mig. Får besked från lion om några dagar och hoppas gå vidare med dem. Största nackdelen är att de enligt min bedömning har ganska "trista" orter, jämfört med STS/Sportresor. Sen är väl alltid problemet med jobbet som reseledare att få åka så mycket som man vill. Det är den absolut största nackdelen. har iofs aldrig jobbat som reseledare men man har ju snackat med kompisar och annat folk som bekräftat det.
Får väl se vad det blir, går man inte vidare med lion kanske man bara drar ner och försöker hitta något trevligt jobb.

ShredTed sa:
det är ju typ autosvar på dom där ansökningarna!
TYP!

Dessutom verkar det som att majoriteten av de som går kursen inte får jobb efteråt.
Men vill man åka ner någon vecka och förena nytta med nöje så ja, visst.

olympus sa:
har för mig att de anställer runt 40-60st på 4kurser.
Hur många går det på 4 kurser då? På en säsong har dom mellan 350-450 deltagare... vilket är helt sjukt mycket jämfört med resten på listan som fanns i Helldudes länk.

vet inte, brukar vara olika tror jag. förra året var det runt 30-60 per kurs och en av omg är det sommar som vinter som hyr in sig. Så om vi säger att det är 60 per kurs så är det 40-60 som får jobb av 180.
Kan inte garantera att dessa siffror är helt korrekt Men det är många som åker kursen som får jobb på annat håll. Jag vet att barerna brukar fylla upp sin personal från kursen om de inte har fått fullt. Fast det gäller så klart alla som är nere tidigt i dec.

Tillbaka
Topp