Reservdelar till Rottefella Chili

• Trådstartare Trådstartare PSX
  • Start datum Start datum

PSX

Medlem
Hej,

I backen idag gick vajern till min Rottefella Chili-bindning av (precis vid kroken i främre delen av bindningen). Jag har tänkt köpa ny utrustning nästa år och vill gärna kunna använda den här utrustningen hela vintern i år då jag i princip bara åker i små backar med barnen denna vinter.

Så någon som vet var man kan hitta rätt reservdel? Bor i Luleå, så antingen lokalt här eller i någon nätbutik men jag har inte lyckats hitta rätt ännu.

Hej,
Tyvärr är nog det en klassiker, speciellt om du har de "gamla" infästningarna i kroken med vajer. Du kan ju kolla med Telemark-pyrenees.com, de brukar vara ganska välsorterade. Hoppas Måttsund och Ormberget har fin snö.
mvh Karl

Hej startar liv i den här tråden och ser om det går att få tips om en "hälförhöjare" eller vad det nu kallas.
Jag vill iaf få tag på en uppfällbar klack till när jag turar. Kör idag helt utan förhöjningsklack och tänker sen varje gång att "nu ska jag hitta en".
Jag har Rottefella chili monterade direkt mot skidan och vill fortsätta ha det så om det går. Det jag söker är någon slags enkel klack (t.ex.enkel stålbygel) att fälla upp när jag turar, gärna 30-40mm.

Är det någon därute som sett och kanske har tips vad som finns för lösningar?
mvh
Emil

Tack för tipsen (lååångt senare). Det blev en helt ny utrustning istället, Tx Pro, meidjo 3 med skistopper och K2 mindbender 90

Tillbaka
Topp