Restauranger och barer i Val d'isere!

gutttta

Ny medlem
Vi är några grabbar som kommer ner i januari, bara en vecka dock. Vad rekommenderas? Bästa uteställena med många svenskar o.s.v? Sköna(och gärna billiga)restauranger i backen?
Jaa alla möjliga tips som kan förgylla vår vecka är mycket välkomna:)

Förresten, hur är priserna generellt sett jämfört med Österrike? Kommer man undan med 10 Euro för en lunch?

Tja. Va i Valdi förra säsongen och jag kan säga att svenskar träffar man alltid på där nere. Väldigt tätt med Svennar och framförallt tepåsar(engelsmän). Är allmänt en grymt trevlig by med nära till allt och hög standard på flesta ställen. Uteställen kan jag rekomendera Saloon, klassisk engelsk pub med biljardbord o skönt folk. För ultimata disconätter till 5-6 på morgonen så är det La Graal som gäller.
Billigt är det dock inte, en lunch understiger oftast inte 10 euro. Vi snittade väl 12 euro när vi va där, o då är det ingen super gourmet mat som i Italien. Annars kan jag även rekomendera Quicksilvers butik som det även finns ett café/matställe i.

PS. Grym ställe med åkning i världsklass. DS

Efter lite skön offpist i Fornet skogen så sitter en choklad jävlig fint, finns riktigt fin och ganska billig har jag för mig under liften längst ner. Rekommenderas :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp