Revbens skada?

BeatriceBroberg

Ny medlem
Revbens skada?
Hej, jag var på en hopp-träning igår och flög rakt in i hinderstödet i skollan och landade med ryggen/sidan fast själva rev-benet tog smällen och jag kan inte vrida mig, skratta och jag har ont hela tiden och kan inte ligga på det heller. Så har inte sovit någonting inatt, jag slog även i höften så när jag går så gör det ont i höften och samtidigt riktigt ont i rev benet och svullnaden går från sidan in mot ryggraden!
Jag undrar om någon vet vad det är för skada? Eller vad jag ska göra?

Revbens skada?
Okej, jag har frågat många & dom säger att det inte är någon idé för att dom ändå inte gör någonting, och de tar enormt lång tid att vänta på läkare..

Revbens skada?
BeatriceBroberg sa:
Okej, jag har frågat många & dom säger att det inte är någon idé för att dom ändå inte gör någonting, och de tar enormt lång tid att vänta på läkare..
Akutmottagning? Har nog som längst väntat 1 timme för att träffa läkare där.. inte så jättefarligt

/J

Revbens skada?
Jepen sa:
BeatriceBroberg sa:
Akutmottagning? Har nog som längst väntat 1 timme för att träffa läkare där.. inte så jättefarligt

/J
Väntade 13 timmar senast på akuten men det är det nog värt om du inte kan sova :/ lycka till

Revbens skada?
Ser att det är ett ganska gammalt inlägg, men det kanske kan vara till hjälp nångång för någon ändå. Jag landade på ryggen för ett par månader sedan och hade också grymt ont i revbenen, kunde knappt stå ibland. När jag för två veckor sedan var hos en ostiopat (som rättar till kotor, liknande en kiropraktor) så berättade jag om revbenen och frågade om hon visste vad det kunde vara, varpå hon berättade att det var den ena kotan (kan ha varit 11 eller nåt), som går fram till/hör ihop med revbenen på något vis. Sen hon rättade till den har jag inte känt nånting i revbenen! :)

Revbens skada?
Vad man än gör så är det ju alltid värt att gå till en läkare så man får det röntgat och man själv vet vad som är galet samt att man får det på papper. Så om det nu skulle bli några komplikationer av detta i framtiden så kan du då förhoppningsvis få försäkringspengar.

Sen att dom förmodligen bara svarar att man ska ta det lugnt i 3-4 veckor är ju en annan femma.

Revbens skada?
iarudolphi sa:
Ser att det är ett ganska gammalt inlägg, men det kanske kan vara till hjälp nångång för någon ändå. Jag landade på ryggen för ett par månader sedan och hade också grymt ont i revbenen, kunde knappt stå ibland. När jag för två veckor sedan var hos en ostiopat (som rättar till kotor, liknande en kiropraktor) så berättade jag om revbenen och frågade om hon visste vad det kunde vara, varpå hon berättade att det var den ena kotan (kan ha varit 11 eller nåt), som går fram till/hör ihop med revbenen på något vis. Sen hon rättade till den har jag inte känt nånting i revbenen! :)
Skönt att det blev bra. Coolt hur det hänger ihop där inne

Tillbaka
Topp