Revelstoke 09/10

Tanjaeriksson

Ny medlem
Revelstoke 09/10
Har några funderingar kring denna ort..
har hört en del att det är inget för nybörjare??
alla erfarenheter om denna ort är super välkommet!

är det inget för nybörjare?
mest för riktigt bra åkare som gillar offpist o hoppa från klippor??

drar till canada om 20 dagar o är tacksamm för all info jag kan få!!

peace

Revelstoke 09/10
Berget är förhållandevis litet, lågt och snällt. Det är väl möjligtvis snömängden/djupet som kan ställa till det för nybörjare utanför pisterna.

Revelstoke 09/10
Tycker inte det är svårare än andra orter i BC. MEN jag var grymt mycke mer slut efter en dags åkning i Rev än någon annanstans detta pga att sitt liften är så jäkla snabb.

I princip så har man mer åktid än lift tid och självklart inga köer. Så det blir oerhört mycke åkande per dag. Det är jobbigt.

Sen så är det som det brukar vara i BC skogsåkning när den är som bäst. I princip så är det ju så att det mesta är skogsåkning och antalet pistade pister är rätt litet. Så man bör vilja åka skog för att få ut något av berget.

Är det så att man har korridorer, klippor och öppna ytor som preferens när det gäller offpist då blir man besviken. Många svennar tenderar att ha en konstig förkärlek till korridorer och avsky till skog. Fattar inte det.

Revelstoke 09/10
TexMurphy sa:
Tycker inte det är svårare än andra orter i BC. MEN jag var grymt mycke mer slut efter en dags åkning i Rev än någon annanstans detta pga att sitt liften är så jäkla snabb.
fy fan, det låter helt fruktansvärt! :D
givetvis fattar jag vad du menar dock. och inte heller jag förstår hur man inte kan uppskatta skogsåkning!!

Senast ändrad:
Revelstoke 09/10
Nyss fått mitt arbetstillstånd till Kanada och satsar stenhårt på Revelstoke. Är inte sån erfaren offpiståkare själv men man lär sig nog snabbt. 18m snö, here I come!

Tillbaka
Topp