REVELSTOKE - boende sökes

• Trådstartare Trådstartare sompa
  • Start datum Start datum
S

sompa

Guest
Ja, då va de dax för att damma av brädan och trampa igång benen igen för att sedan hoppa på ett flyg till Kanada... Men då kan de ju va bra att ha någonstans att bo oxå, vi e 2 (kanske 3) st som drar till Revelstoke och vi efterlyser nu all form av information angånde säsongsboende i just denna lilla by. Du kanske har bäddar som behöver fyllas eller nått annat boende som du behöver "splitta" med några goa gubbar, kanske sitter du i samma sits som vi?... Hör av dig isf så kan vi ju samarbeta- ´the more the marrier`!

Men som sagt all info uppskattas och tack på förhand/ Mikael Tsomos

Inte för att vara sån men lycka till... Finns knappt några boenden, själv har jag letat bra länge och fick precis ett och då var det genom en som bodde där förra året. Men lycka till så ses vi kanske där :)

PS. Som jag har förstått det så brukar det vara 6 månaders hyra på boenden oavsett hur länge man är där

tack för din ärlighet men nu till en dum fråga - du har inte några sängar ledigt i din nya lya då? Jag lever på hoppet kan man säga ;-)

sompa sa:
tack för din ärlighet men nu till en dum fråga - du har inte några sängar ledigt i din nya lya då? Jag lever på hoppet kan man säga ;-)
Hehe, helt klart värt ett försök men tyvärr, inte ens alla av oss fick plats :/

Jarle sa:
Inte för att vara sån men lycka till... Finns knappt några boenden, själv har jag letat bra länge och fick precis ett och då var det genom en som bodde där förra året. Men lycka till så ses vi kanske där :)

PS. Som jag har förstått det så brukar det vara 6 månaders hyra på boenden oavsett hur länge man är där
Som sagt ;)

Hoppas det löser sig för dig

Starkt tips är att kolla upp med motellen i den stackars lilla byn ifall dom kan tänka sig att hyra ut under en längre period. Går ofta att deala till sig ett schysst pris! Vi landade nyss ett boende på Gateway Inn Motel till ett lite högre pris än om vi skulle hyra en lägenhet från t ex en privat person. Men som jag ser det så ska man vara nöjd ifall man lyckas hitta en säng att sova i överhuvudtaget.

Lycka Till!

Dansjo sa:
Starkt tips är att kolla upp med motellen i den stackars lilla byn ifall dom kan tänka sig att hyra ut under en längre period. Går ofta att deala till sig ett schysst pris! Vi landade nyss ett boende på Gateway Inn Motel till ett lite högre pris än om vi skulle hyra en lägenhet från t ex en privat person. Men som jag ser det så ska man vara nöjd ifall man lyckas hitta en säng att sova i överhuvudtaget.

Lycka Till!
tack för tipset, mhh, jag har hört att de är ett alternativ. Hur mycket cashar ni då rå? Hur ser erat boende ut med tanke på kök och grejer?
Har du också varit på boende jakt eller? E de så svårt som de verkar att hitta säsongsboende? verkar ju helt galet! Men de e klart den lilla stackars byn har väll inte hängt med i den snabba utvecklingen.

cheers

Tillbaka
Topp