Revelstoke/Fernie, januari-april 2016

NICO12345

Ny medlem
Tjena!
Jag tänkte dra till Kanada i vinter. Vill helst till Revelstoke eller Fernie. Söker folk som vill haka på och dela boende i ca 2-3 månader!

Jag är 28 år och har åkt bräda sen tonåren. Trixar inte så mycket, föredrar branta backar och mycket puder. Har vart en del i Kanada då min släkt kommer därifrån, men aldrig vart där på vintern. Så nu tänkte jag fira jul med släkten där borta, och sedan ge mig ut i bergen för att åka bräda och dricka öl hela dagarna :)

Jag siktar på att sätta igång strax efter nyår.

Hörs!

/Nico

Tjenare Nico!

Det låter helt klart intressant.
Själv är jag 24 år och åkt bräda iaf några och skulle inte säga att jag är bra på åka eller dålig. Tar mig ner för dem backarna jag har hittat under dem åren jag åkt.
Dock nästan aldrig haft lyxen att lära mig åka puder eller trixa men men.

Har dock inte redigt bestämt mig var jag ska ta mig ännu över väger fortfarande Kanada eller Alperna.
Är själv idag brukar inte ha problem med nya människor! Har du någon annan vad ditt tänkta kalas skulle kosta?

Jeff Bödtker på FB

Hallåhallå!

Jag och min polare på 20 resp. 19 år tänkte åka till Revelstoke och gotta oss i några månader. Tanken är 10de januari och stanna till säsongen i princip tar slut.
Jag levde förra vintern som bummare i Val Thorens och min kompis är en färsking. Vill någon dela boende med oss? Gärna 3-4 stycken, alltid kul med nya människor.
Vi åker skidor och har redan börjat traska uppförsbacke inför alla hikes i vinter.

Låter det intressant kan ni höra av er till Edvin Alexandersson eller Herman Malmcrona på facebook.

Ciao / Edvin

Halojj! Vi är 3 tjejer på 20, 21 och 21 som e sjukt taggade på Revelstoke i vinter och letar också folk att bo/hänga med!! Ebba Bratt på Facebook, pma gärna! :)

Senast ändrad:
Tjena,
Kille 23 år som har åkt bräda i tonåren, har funderat på att göra en säsong i 2 år nu och det känns som det är dags nu. var i japan i mars 2015 och känslan sitter fortfarande kvar, gillar puder och offpist, hänger gärna i parken med.

går av jobbet den 18 dec så efter det är jag fri

Oliver Forsman, örebro på facebook

pm!

Hej,

Vi tänkte vara i Revelstoke i en månad (mitten jan till mitten feb) och delar gärna boende! Vi är två 30åringar som älskar skidor och puder!

Sofie & Eric

Tjena!

Kommer bege mig mot Revelstoke och kanske titta till Fernie på vägen under jan-feb.
Jag skulle tycka det vore skitnajs att ha några att hänga med då jag kommer åka själv förmodligen.
Är 27 år och tagit tjänsteledigt för att få åka skidor en vinter. Tidigare har jag varit i Fernie en vinter bland annat så har lite lokalkännedom om Fernie men inte Revelstoke.

Hälsningar
/Daniel

Tjena nico och alla andra .
Jag vill också åka till canada
positivt:
Kan åka snöbräda
HAR PENGAR
VILL

-
45 år
sambo
jobb

vad gör man?

3 grabbar från Göteborg/Uppsala söker boende i revelstoke! Tidigare gjort säsonger i val thorens! Älskar puder och är inte fega för en hajk! 23-25 år gammal!

Någon självutnämnd expert på Alpine Inn's hemsida som kan tänka sig att hjälpa mig?
Eller ännu bättre, ta in mig och min polare i sitt rum/hus/lägenhet/garderob? :) tänkte stanna i 3,5 månad men alpine inn verkar mer sugna på att ha tvåveckors gäster...

Hallå!
Jag och min familj (totalt 4 pers) har bokat resa till Fernie över julledigheten.
Vi landar i Calgary den 26e december (kl 20.43)
Vi vill åka till Ferie senast söndagen den 27e december.

Vill DU tjäna lite extra och har en bil?
Eller vet du nån bra och prisvärd shuttle?

Hör av dig!

Daniel

Snödjup

Tillbaka
Topp