Mina två cent
Revelstoke har grymt bra terräng. De två liftarna som fanns förra året var grymt snabba.
Ett åk på norra sidan tog mig ca 9 min från toppen av sittliften till botten av den samma (altså inte ända ner). Detta inkluderar lite skråande i början och lite stakande på slutet och ett ganska normal lugnt tempo.
Liften upp tog 6 min.
Detta känns som en väldigt ovanligt kombination.
Resultaten av detta är.
a) Inga lift köer eftersom det är (var 2008) rätt lite folk där och liften är så jäkla effektiv.
b) Mycke folk ute i terrängen eftersom liften är så effektiv så spottar den ut massor med folk i backen.
c) Jag blev skit trött....

Blir ju mer åka än vila..
Faktumet att alla som var där var grymma åkare som var där för offpist åkning gjorde att pisterna var tomma och skogarna fulla. När jag pratar om fulla så är det ändå relativt efter som det faktiskt var rätt lite folk.
Berget har massor med syd och väst sidor och lite nord och öst. Detta betyder att snö kvaliten inte varar länge och att berget är väldigt beroende av kontinuerliga snöfall.
Faktumet att det är mycke syd och väst sidor ihop med otroligt effektiva liftar och en väldigt hög nivå på åkarna gör att jag tycker att det blev uppkört fort.
Det kan bli bättre nästa år då dom får mer liftar. Dock så är jag inte säker på om det blir roligare åkning för det. Visst dom kommer att täcka mer skog men faktum är att det ändå kommer vara "ytter områdena" som är de där man hittar den bästa åkningen och dom kommer åkas upp lika fort som idag.
Berget är dessutom inte speciellt brant.
Ändå ett bra ställe och en skön by.
Tex
EDIT:
Cat ski.
Jag passade på att åka cat ski när jag var i Rev. Grymt bra. Det är faktiskt här Rev gör sig bäst. Du får ut max ur dom grymma skogs åken eftersom du alltid åker orört och du får rätt många åk på en dag (10-12 åk hade vi).