Jag blir fan helt matt när jag läser detta, nästan lika matt som när jag ser på Richter. Det är förjävligt att detta program ska bli folks bild av vad snowboard handlar om. All respekt för landslagsåkarna, men jag (och alla jag känner) skiter till fullo i hur många poäng Sverige kammar ihop i en isig slalombacke.
Orkar inte skriva hur man skulle kunna göra Richter bättre för det kommer aldrig att kunna bli riktigt bra i statlig kanal och när programmet är sponsrat av skidförbundet. Synd är det för snowboard i Sverige behöver ett program i TV, dock suger det att barn som inte har så stor koll kommer att växa upp och tro att det handlar om att komma först. Det är hela tävlings mentaliteten som tar död själen, snart kommer väl folk börja dopa sig också.
Fredrik Hansson, tycker du att snowboard och skidåkning handlar om FIS poäng, är det du tänker på när du själv åker? Blir du åksugen när du ser käpp åkning, känner du någon som blir det? Snowboard är inte en tävling, det är någonting man gör för att det är kul, för att det är kul att åka puder och köra rails.. FIS tävlings format dödar sporten och gör det en vinterversion av simhopp.
Du skriver att parallellslalom är intressant för vi har många åkare i topp, du tycker inte att freestyle åkning är intressant då eftersom Hampus och Jakob är några av världens bästa på detta? Eller är inte rails lite intressant eftersom vi har Hasse Åhlund och Ronnie Andersson, säkert topp 20 i världen!? Kanske är för oseriöst eftersom man inte tar tid? Om jag ger dom 2000 poäng för en bra sw bs 7, blir det roligt då?
Om du är så intresserad av att se vem som är bäst tycker du inte att det är mer korrekt att visa Ticket To Ride med världens bästa åkare istället för FIS världscupen?
Du måste ju vara oseriös, du säger att ingen skulle vara intresserad av att se friåkning? Tror du en snowboardfilm om parallell slalom skulle sälja mer än 10 ex i Sverige? Tror du det är en slump att dom filmer som finns idag har rails, backcontry åkning och kickers?
Om du tycker att underhållsvärdet på parallellslaloms världscupen är högre än ett par stela pjäxor tycker jag att du och dom fem andra intresserade i Sverige kan dra till Tandådalen i December och kolla på tävlingen, så slipper vi se det på TV.
Nu ska jag kolla på en oseriös underground film/ db