Ride Antic eller Ride Agenda?

Mammuth

Ny medlem
Tja.

Jag ska precis inhandla en ny bräda och tänkte nån kunde svara på mina funderationer. Jag ska välja mellan Ride´s Antic eller Ride´s Agenda.
Jag har åkt i snart 4 säsonger och åker överallt. Jag åker allt från Puder till Park.

Jag vet att Antic är en mer mångsidig bräda som ska passa över "hela berget".
Jag undrar då om det är någon som åkt på en Antic och kanske kan ge lite feedback.

* Hur är den i puder?
* Hur är den i park?

Sen har jag en fråga till:

* Hur funkar Agenda i djupare snö? utanför pisten?

Haha, kanske lite mycket men om det är någon som har erfarenhet av någon av dessa brädor och kan ge lite tips och info så skulle det uppskattas.

Mammuth over and out! Peace!

Skillnaden är väl egentligen att anticen är lite hårdare i flex. Åker du mycket rails o boxar? Stålkanterna har spruckit på båda dessa modeller för vänner.

har nyss köpt en ride agenda, ångrade mig lite när jag märkte att den var så mjuk. har inte åkt än bara testat stå på den och känt.

Har åkt på Ride Agenda, 156 lång, i två säsonger och jag måste säga att det känns att det är en lågprisbräda. Som vanligt gäller "du får vad du betalar för". Tycker dock inte att den är mjuk som "simpyz skriver, jag blev tvärtemot förvånad över hur hård den var. Den funkar okej att "leka" med i parken men inte till mycket annat. Men, det är klart, jag är ganska tung, 85 kg, och detta kanske påverkar brädans egenskaper negativt? Som en parkbräda som du inte behöver gråta blod över minsta repa på, funkar den utmärkt.

Ride Agenda är en jävla skitbräda enligt mig, knäckte min första redan efter några dagar och den andra har en hel del sprickor i den övre lagret och har spruckit upp på både nose o tail

Tillbaka
Topp