Ride Snowboards ?

• Trådstartare Trådstartare Dinghead
  • Start datum Start datum
D

Dinghead

Guest
Ride Snowboards ?
Kollar runt lite på olika märken vad det gäller att köpa snowboard.
Burton i all ära men finns det någon som känner till om Ride är något att ha...

Kolla lite på Ride DH. Som verkar som en nice bräda.
Har även kollat in Nitros brädor.

Nån där ute som kan komma med några tips

Senast ändrad:
Ride Snowboards ?
..

Många av de större märkena. Burton, Salomon, Ride, Nitro och K2 som syns i de flesta sportaffärer i Sverige är helt okej att köra på.

sen finns det ju en hel uppsjö av mindre kända märken som också är mycket bra..

jag tror endast att du skall undvika att köpa sportbutikernas egna brädor..

ex. Warp, Crazy creak, Stuff etc. där tappar de rätt fort i känsla vad jag har hört..

men.. Ride. ride on dude.. det e bra saker..

/Pinn

Ride Snowboards ?
jag har en ride dh och en kink. och jag är väldigt nöjd med båda
men som pinn säger unvik Warp, Crazy creak, Stuff

Ride Snowboards ?
Ride DH är den bästa brädan jag kört på.
Lätt en av de mest prisvärda som finns. Lätt, med bra pop, tillräckligt mjuk för att vara rolig och tillräckligt hård för att kunna gå riktigt stort med.

Ride Snowboards ?
Ride gör tycker jag riktigt bra brädor. Satsa på en DH eller en Kink som motsvarar ungefär Burtons Dominant.

Ride Snowboards ?
Ride gör mycket bra brädor och är stora i USA också kanske inte riktigt lika stora som Burton.

Anledningen till att vi i Sverige inte vet så jätte mycket om Ride och så tror jag kan vara för att Stadium har ensamrätt på att få sälja Ride i Sverige.

Har själv kört en ride havoc fram tills nu och kan säga att det är absolut inget fel på Ride det var en jätte bra bräda att utvecklas på.

Så ja tycker nog att du ska köpa den.

Ride Snowboards ?
En intressant sak är att Ride bräderna är sjukt prisvärda i Sverige. I Frankrike såg jag en dh med en bra ride bindning för 879Euro ca 9000kr Helt stört. Obs denna affär sålde andra märken till samma priser som i sverige. I och med att stadium har ensamrätt på Ride och köper in sjukt mycket. Då kan det verkligen sälja en bräda med en bra bindning för ca 5 lax istället för 9 lax. Det ända negativa är att vissa anser att märket förlorar i "respekt" eftersom Stadium är lite Svensson jämfört med tex Junkyard och oneoff. Jag har kört dh i 2 säsonger och vart riktigt nöjd. Köpte bägge gångerna fjolårets för 2000kr och om du har is i magen kommer du se att priserna rasar i mitten av februari. Men om du behöver en nu så är det bara att köpa. Obs Du bör väga över 70kg och ha skostorlek över 42-43 för denna bräda. Om du inte gör det köp en kink. lite mjukare och även billigare pris=D.

Ride Snowboards ?
snowdiver sa:
En intressant sak är att Ride bräderna är sjukt prisvärda i Sverige. I Frankrike såg jag en dh med en bra ride bindning för 879Euro ca 9000kr Helt stört. Obs denna affär sålde andra märken till samma priser som i sverige. I och med att stadium har ensamrätt på Ride och köper in sjukt mycket. Då kan det verkligen sälja en bräda med en bra bindning för ca 5 lax istället för 9 lax. Det ända negativa är att vissa anser att märket förlorar i "respekt" eftersom Stadium är lite Svensson jämfört med tex Junkyard och oneoff. Jag har kört dh i 2 säsonger och vart riktigt nöjd. Köpte bägge gångerna fjolårets för 2000kr och om du har is i magen kommer du se att priserna rasar i mitten av februari. Men om du behöver en nu så är det bara att köpa. Obs Du bör väga över 70kg och ha skostorlek över 42-43 för denna bräda. Om du inte gör det köp en kink. lite mjukare och även billigare pris=D.
Det stämmer nog ganska bra tror jag... Stadium gör att Ride får en Svensson-stämpel. Tur att jag letar efter en bra bräda ovansett märke...

Känner att jag köper in mig på en DH så snart priset sjunker.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp