Ride Timeless

zapp

Ny medlem
Ride Timeless
var inne på stadium och kikade på brädor när jag hittade en Ride Timeless... jag blev helt såld! tyckte den var fruktansvärt snygg och butikspersonalen hade själv åkt på den och rekomenderade den varmt.. grejjen är den att jag bara har ca 13 åkdagar i ryggen och är därmed inget proffs direkt.. är det dumt att byta ut min salomon driver till denna Ride bräda med tanke på att Ride brädan är styvare och svårare att bemästra?
vore kul med tips för jag är väldigt sugen på att göra affär men jag vill även utvecklas så mycket det bara går och känner därför att jag behöver lite tips av er gamla rävar här på sidan..

Mvh zapp

Ride Timeless
vad är det för fel på drivern då?
den är väl rätt skön har jag hört.
Är den fräsch och du trivs med den så tycker jag att du ska ha kvar den. du utvecklas inte mer bara för att du köper ride`en.
men det är ju bara min åsikt, och det är ju alltid kul med nya grejer. :)
men lycka till.

Ride Timeless
Ha kvar den tills du har åkt ca: 4-5 veckor på den, tycker du den e skit då så ska du se dig efter en ny bräda annars så skulle jag nog väntat ett tag till. Salomon driver e väll ganska bra eller?

Ride Timeless
drivern är helt ok...gillar dock inte flow bindningarna så nya bindningar blir det hur som helst.. jag har ju lite sparade pengar och det är ju alltid sååå roligt med nya prylar.
men det kanske bara blir ett par bindningar.. :-(
Är det någon som har prövat Ride brädan?

Ride Timeless
Utseende på brädan är inte det viktigaste.
köp en ny om du känner att du behöver det eller har några tusen lappar som ligger och skarpar.
jag skulle nog kört på drivern ett tag till

lycka till!

Ride Timeless
håller med er om att utseendet inte är allt..men ibland hittar man nått som man verkligen känner att man vill ha... men jag tror jag ska köra på drivern ett år till.. den är ju helt ok för mig men man blir ju så sugen... jmina sparpengar får väl gå till afterskin istället hehe... det är ju gött det me..
någon som har tips på ett par bra bindningar? inga flow eller step-in är intressant utan jag vill ha ett par ordentliga reg bindningar. har precis investerat i ett par Salomon Maori boots på React rean här i sthlm.. verkar styva och bra.. så nu vill jag ha fina bindningar till dom...har funderat på ett par drake men har hört att dom är för smala i bakkappan..

Ride Timeless
Jag kör på burton cfx på min m3 bräda. Tycker dom är bra,kanske lite väl framåtlutande men man vänjer sig. Men jag tycker dom är sköna. Körde tidigare på morrowbindningar som var helt ok oxå...men dom flesta bindningarna brukar var ok bara så länge skon passar i dom så..

Ride Timeless
Nice att hitta saker på rea man tycker verkar bra (React, rip...)
CFX fett med dyrare än de du nämnde, eller ja, CFX och CFX, de görs inte längre, men de har några som är motsvarande, verkar bättre.(PL tror jag de heter). Kör själv på CFX och det enda jag har emot dem är att Burton byggt några "Toolfree adjustment screws hop hop RnB FoU extreme cyber screws" som de så fint kallar dem (på ett ungefär). De går itne att skruva åt ordentligt :)

FAst bindningarna grymt sköna, på 4 månade gick endast en strap sönder, pga att jag typ rammlade med all vikt på en fot på den. :)

Ride Timeless
Ride Timeless är en grym bräda om man är en grym åkare. Du kanske la märke till uppbyggnaden av brädan (flera lager o förstärkningar o grejer). Det gör timeless grymt styv i flexet o grymt vridstyv. kontentan av det hela är att man måste vara duktig alt väga mycket och gilla att dra på för att bemästra brädan. kan man det har man en riktigt bra bräda. Lämpliga bindningar är kanske Preston Team. kostar "bara" 2999:-. Vadå? Dom har ju konformade nitar på bakkappan. Hårdrock!! Men vad vet jag. åker mest telemark nu för tiden..

Ride Timeless
ja.. kände att den var grymt styv det var därför jag undrade om det var ett så smart köp för mig då jag som sagt inte har åkt speciellt mycket... 85 kilo är min vikt..vet inte om det är mycket...
kliar fortfarande i fingrarna efter brädan.. tror det var ett par Ride EX bindningar som följde med... verkade var bra grejjer..

Ride Timeless
Väger du 85 pannor klarar du av brädan. köper du den har du en grymt bra bräda att utvecklas på. ride ex är kanonfina bindningar. bara bindningen ligger i år på 2199:-´!! vad var det för paketpris? som sagt var: köper man ett sånt paket har jävligt bra grejer. salomon driver är en helt ok bräda men spelar inte i samma liga. inte S2 heller för den delen. En jag jobbar med har kört sönder både flow- och custom-bindning. han kör numera på preston/ride team o är grymt nöjd. men EX ÄR en grym bindning!!

Ride Timeless
Är det någon som testat Timeless som också testat Burton BMC och/eller Frontier? Hur är den jämfört med dem? Är den lika vridstyv som Frontier eller mer lik BMC?

Ride Timeless
> har funderat på ett par drake men har hört
> att dom är för smala i bakkappan..

Drake är jäkligt breda där bak för att passa Nortwaves tjocka dojjer (samma tillverkare)

Ride Timeless
Har en Timeless som jag är grymt nöjd med, men den kräver en del av åkaren. Även om man inte måste väga hundra pannor så premieras en kraftfull åkstil (väger själv bara 68). Detta var min fjärde bräda sen jag började åka för fem år sedan och min åkning tog ett stort kliv framåt efter brädbytet. Samtidigt som brädan kräver en del ger den mycket tillbaka om man satsar. Utrustningen kan alltså hjälpa dig att bli en bättre åkare... Enda minuset är att den lätt blir sliten i kanterna.

Ett tips är att välja en något kortare bräda än vad du skulle gjort om du valt en annan bräda.

/Urf

Ride Timeless
Tja Åkte själv på en timeless i min snowboardåkande ungdom visst kräver din sin man men ett ska du veta att du kommer varkens utvecklas på den eller din salomon mitt råd lyder köp ett par snowblades istället

Tillbaka
Topp