Ride vs. Burton

chrippaz

Ny medlem
Ride vs. Burton
Jag har tidigare skrivit en tråd om Burton Johan, och är rätt säker på att jag ska köpa en sån.
Men jag har kollat lite på Ride och dom verkar göra schysta grejer, vilken/vilka brädor ur deras sortiment är likvärdig med Burton Johan? Vad tycker ni om Ride?
//chrippaz.

Ride vs. Burton
Min syn på ride är typ, kass.

Jag har en ride. Kommer inte ihåg vad den heter. Men den är i 4500kr prisklassen. Två år gammal. Tyvärr så är den inte riktigt omskött. Den är vallad å så, men inte extremt noga. Och underlaget går som en berg och dalbana. Det går inte att valla med strykjärn för det är för brett. Man kommer inte "ner i groparna". SKa planslipa den så fort jag orkar. En jobbarkopmpis har jobbat med skidor och brädor väldigt länge. Och han säger att det inte är många ride brädor som är raka.

SÅ jag köpte en salomon den här säsongen. VIsst, vallar du var 2:a till 5:e gång klarar du dig kanske. Men jag har som sagt tappat förtroende för ride. VIsst gör dom bra grejjer. Min är skitskön i styvhet och så. Men ändå. Jag gillar dom inte... (Helt min syn på saken)

Ride vs. Burton
Jag hade en Ride Timeless för några år sedan. Superbra friåkningsbräda som även funkar i pipen. Modellen finns kvar fortfarande och är nog ännu bättre än den jag hade. Brädan är mycket lätt, flexet styvt och skäret imponerande och den ger även bra skjuts ut ur svängarna. Läs reklamen på Rides hemsida.

http://www.ridesnowboards.com/boards/boards.asp?ProductID=18

Jag kan rekommendera den. Jag har inte provat Burton Johan så jag kan inte jämföra. Jag tycker dock att Burton har bättre bindnigar så köp i vilket fall som helst dem.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp