Riksgränsen /Björkliden 13/14

kaian

Ny medlem
Hallå allesammans! Jag har fått ett jobberbjudande som liftvärd där uppe vid riksgränsen! Några andra som ska dit?
Vet ni även hur det är som liftvärd? Står man bara och fryser åtta timmar om dagen, eller brukar man bli avlöst så man får göra lite andra arbetsuppgifter?

Kaian : Det skiljer sig en del mellan de olika orterna! jag har gjort tre säsonger som liftskötare/liftvärd i gränsen o då har det största delen varit arbete i liften, Vi har även haft två tjänster som "avbytare" deras uppgift är att lösa av liftvärdarna på deras luncher, se till så att mat kommer ut på fjällets personal, hämta o lämna gäster/personal*/utrustning som kan tänkas behövas.
Jag tyckte det var roligast som avbytare man är lite friare o inte låst till samma ställe hela tiden! Fast jobbet vid liften hade ju sina fördelar det med, fick mkt nära gästkontakt och har många trevliga minnen därifrån!
Björkliden kan jag inte riktigt svara för, har inte jobbat där något, det ända jag vet är att personalen är riktigt trevliga.

Vi syns i gränsen om du hamnar där!
mvh

Tillbaka
Topp