Riksgränsen info?

Riksgränsen info?
Tjenare!

Jag och + ett par till ska upp till riksgränsen v.10 och vill gärna ha lite info om stället! Då menar jag inte ur ett skidperspektiv utan mer i byn (om man får kalla det så) då jag hittar väldigt lite info och de som sägs är att de ska vara vääldigt dött?

Jag undra va de finns för mat-ställen, affärer. Pub?, osv. Ja lite allt möjligt info om Riksgränsen!

Tackar sjukt mycket för svar! :)

Riksgränsen info?
Finns en affär i Katterjokk. Ta med rygga och åk skidor dit, handla, ta liften tillbaka och åk hem.
En gång hade de både en och två affärer i gränsen, nu har de ingen tyvärr.
Finns nån skidshop också.
På Grönan kan man gå på after ski, eller hänga under kvällen. Eller spela biljard.
Lappkastet ligger nära liften, har bra käk hela dagen. Ljust och fräscht.
Sen finns det renar. Och skoteråkare. Och norrmänn. Mer renar. Husvagnar.

I övrigt finns det inte så mycket i riksgränsen - men det är lite det som är halva grejjen. Antingen hinkar man bira på grönan tills man blir odräglig, kräks och blir utkastad, slåss med nån skoterraggare, frågar en same hur många renar han har och får på käften - eller så sitter man bara och tittar på midnattssolen och delar ett sexpack folköl.
Riksgränsen är kanske inte händelsernas centrum, men det är trots allt världens nordligaste skidanläggning. Stället har massor med charm, särskilt på våren. :cool:

Riksgränsen info?
narvik är nice!dom har asfalt sjukt bra liftsystem ,fina barer, massa mäklare,frisörer å vvs butiker.
lappis heter haket i backen i gränsen
och grönan är fint verkligen bättre än gröna lund i stor stan

Riksgränsen info?
Jag ska Säsonga i Riksgränsen/Björkliden i vinter. Så undrar om det är någon mer här som kommer tillbringa vintern där? Ska jobba på restaurang Lapporten i Björkliden. Kanske någon man kan åka samma tåg som i slutet av januari. Själv åker jag från Göteborg. :)

Riksgränsen info?
OscarEmanuelsson sa:
Tjenare!

Jag och + ett par till ska upp till riksgränsen v.10 och vill gärna ha lite info om stället! Då menar jag inte ur ett skidperspektiv utan mer i byn (om man får kalla det så) då jag hittar väldigt lite info och de som sägs är att de ska vara vääldigt dött?

Jag undra va de finns för mat-ställen, affärer. Pub?, osv. Ja lite allt möjligt info om Riksgränsen!

Tackar sjukt mycket för svar! :)
Det som finns i riksgränsen är:

Ett hotell, på/avstigning för tåg samt några restauranger, men för eftermiddags aktiviteter så finns allt på hotellet.

Riksgränsen info?
Vad ni än gör så missa inte att köpa lappisburgaren på lappis. Kan vara den bästa hamburgaren inklusive upplägg som någonsin sålts.

Tillbaka
Topp