Riksgränsen JOBBA! 2005!

Miiikaela

Ny medlem
Riksgränsen JOBBA! 2005!
fick jobb uppe i riksgränsen i vintras men kunde tyvärr inte ta det eftersom att jag skulle ut på resande fot i världen i tre månader! hm! mycket tråkigt, men skulle få komma upp till nästa säsong som kommer!
har vänner som jobbat där och så men har aldrig varit där själv,men jag har fått bilden av att det är det ultimata!
har blivit erbjuden jobb både i åre och sälen men det känns som det är "för mycket" fest och folk som jobbar där som inte ens åkt bräda eller skidor förut! jag vill hamna med folk som har samma brinnande intresse som jag!!!

någon som jobbat där?
tips?

då skulle mikaela bli mycket glad:)

Riksgränsen JOBBA! 2005!
Gränsen skiljer en del från större skidorter, då allt i denna "nordliga pärla" kretsar runt ett enda hotell. Är man poppsnöre och åker dit för att stället är hippt, får man garanterat lappsjukan ganska snart. Är skid och naturintresset övervägande, då har man kommit rätt!

Skidberget ser inte speciellt imponerande ut till en början. Men ganska snart upptäcker man vilken otrolig lekstuga det är! För att inte tala om turmöjligheterna runt omkring....!

Finns alltid entusiastiska människor att hänga med ut, bara man visar intresse.

Tips: Flatljus är karaktärsdanande!

Nog med superlativ för idag.

/sentimental föredetting

Riksgränsen JOBBA! 2005!
Jobbat i gränsen sedan 2001 med uppehåll på två vintrar för studier men varit här varje sommar. Människorna här har nästan alla samma intresse - utförsåkning av alla slag. Man bör dock uppskatta att vara lite avskild från verkligheten en längre tid. Här känns det som att leva i en liten bubbla. På vilken avdelning hade du fått jobb? Åkningen här kan vara riktigt grym om det är fint väder. Men ofta drabbas vi ju av det berömda flatljuset :) Men som sagt, så brukar det inte vara brist på personal i backarna ändå! Man åker helt enkelt om man är ledig om liftarna går. Fester finns det även gott om. Om man gillar det. Grönan håller ju öppet vaje kväll för den som vill. Personalen brukar vara duktiga på att hänga där. Men som sagt alla är här av samma anledning - åka utförs och ha skoj! Man blir som en enda stor familj. Ha de bra å så kanek vi ses här uppe i vinter! // Emma

Riksgränsen JOBBA! 2005!
har gränsen börjat söka personal till vintern ännu? var till arbets men då sökte dom bara städvikarie under september månad. det var bara björkis som sökte. blir klar med skolan till jul och vill upp till gränsen...

Tillbaka
Topp