Riktigt dåliga skidor

Riktigt dåliga skidor
Eftersom det var så jävla billigt så köpte jag mig ett par Down. Trots det jag tidigare sett.

Fanns inget att anmärka på när de dök upp och nu när jag åkt ett par gånger så är jag mer än nöjd.

Riktigt dåliga skidor
Snowgod sa:
Eftersom det var så jävla billigt så köpte jag mig ett par Down. Trots det jag tidigare sett.

Fanns inget att anmärka på när de dök upp och nu när jag åkt ett par gånger så är jag mer än nöjd.
Haha ... skitkul att du köpt ett par Down. Vilken modell och hur upplever du dem (lite mer detaljerat)?

/MM

Riktigt dåliga skidor
Throwdown 110
Jag satte Pivot14 med pjäxmitten på freeridelinjen.
De är mjuka och sjukt lätta att "manipulera" och svänger väldigt fint. De ger bra, spänstigt svar i svängarna trots den mjuka flexen och det är lätt att variera svängradien från stort till smått. Har inte åkt puder eller bråk-snö ännu. Det känns hyfsat stabilt när man drar på men jag misstänker att det finns en gräns för hur brutal man kan vara med tanke på den mjuka flexen, vridstyvheten är dock helt OK.
Det här var precis vad jag letade efter då jag ville bort från styva chargers, kroppen håller inte för sånt med trasig rygg och knä och jag har ändå alltid dragits åt lite mer följsam och mjuk åkstil. €325 för ett par såhär roliga skidor är ju sjukt bra och de anlände som sagt var utan något att klaga på. Rekommenderas!

Riktigt dåliga skidor
Jag köpte ett par Armada JJ baserad på all hypen då den kom. Vilken jävla skit! Elendig plastig cap konstruktion med ekstemt liten sweetspot. Det var som att åka snowblades när man fick lite fart på dom. Alla mina polare åkte ifrån mig strax det var lite uppkörd.. tror dock jag var lite för stor för skidorna

Tillbaka
Topp