Rnb, hiphop med drag

snowboardArmy

Ny medlem
Rnb, hiphop med drag
tjuu
söker RnB/hiphop-låtar med lite drag i (tex. 4thirty-this is the life, Public enemy-harder than you think, tinchy Strider Ft. Dappy- number1). Inte någon tung hip hop utan istället ska det vara lite "discostil" i dem. Och inte nå jävla florida eller lady gaga ;)

Senast ändrad:
Rnb, hiphop med drag
mackep sa:
Lorentz & m. Sakarias är ju outertuners hela dom!
Snor allt och tar teman osv, skriver dåliga texter. Men visst fan var de röjj och dom var bra på yran. Är väl beatsen som gör det. och det ör ju somsagt inte ens deras egna,

Rnb, hiphop med drag
På tal om dem, snackar vi MEST ÖVERSKATTADE I SVERIGE? Herre gud dom är ju lika mycket off beat som de är on beat, sen rimmen och texten är ju helt värdelösa. Inte några musiker direkt...

Rnb, hiphop med drag
men för helvete, själv! gör nåt åt saken om du inte får den information du söker och googla lite eller leta på spotify!
man kan inte bara sitta och gnälla på att andra inte gör jobbet åt en vettu.

Senast ändrad:
Rnb, hiphop med drag
jag kan ju inte påstå att jag tycker "Harder than you think" är disco? du ger blandade budskap, därför det blir svårare att förstå vad du vill ha, tyvärr

Rnb, hiphop med drag
Aspebo sa:
jag kan ju inte påstå att jag tycker "Harder than you think" är disco? du ger blandade budskap, därför det blir svårare att förstå vad du vill ha, tyvärr
nej men så svårt att föklara, alltså det ska va lite tempo och så i låten och inte den där "lugna, feta dunk dunk" och lite mer ljudeffekter än bara bas från "dunk dunk" . hoppas det hjälpte lite

Rnb, hiphop med drag
Lorenz och M. Sakarias är absolut bäst i Sverige just nu. Att snacka om att de snott beats, att dom är off beat etc... vilket skitsnack - vet ni överhuvudtaget vad det handlar om!? Vi som uppskattar nyskapande musik och hiphop älskar deras musik och att se dom live är tungt och mäktigt.
Lorenz och M.Sakarias är bäst helt enkelt - bara att tugga i sig!!!

Rnb, hiphop med drag
theoJ sa:
kan du göra mig en tjänst? skjut dig själv i huvudet tack.
Nej jag tar och lyssnar på grym skön hiphop i stället - Lorenz och M.Sakarias... och du verkar ju redan ha hål i huvudet patetiska lille wanker!
LORENZ OcH M.SAKARIAS - grym skön hiphop! Kolla in låtar som Himlen, På Drift, Stockholm Serenad, Mayhem, Lever min dröm eller låten med samma namn som deras senaste - Vi mot världen.... såååå bra!!!!
Det kommer bli vinterns bästa låtar i backen och på afterski precis som dom varit i sommar - de har röjt fett på alla spelningar och festivaler..- bäst på Hultsfred bl.a.!!! Hoppas dom kommer och lirar på många ställen i vinter!!!

Rnb, hiphop med drag
Ubbedubb sa:
Lorenz och M. Sakarias är absolut bäst i Sverige just nu. Att snacka om att de snott beats, att dom är off beat etc... vilket skitsnack - vet ni överhuvudtaget vad det handlar om!? Vi som uppskattar nyskapande musik och hiphop älskar deras musik och att se dom live är tungt och mäktigt.
det är precis den musikstilen jag söker, men finns det inga på engelska/amerikanska? känner inte det där riktiga floowet i musiken när jag lyssnar på svenskt

Rnb, hiphop med drag
jaha men nu tror jag att jag fattar vad du menar :) du är ute efter det jag brukar kalla klubbrappen, där autotuner är en favorit, och med lite electrobeat?

kanye west, N.A.S.A, DJ Khaled, ADAM TENSTA, Lazee, J-Son, DJ Felli Fel, Akon typ, lite svårt att komma på nått, för jag saknar mitt egentliga musikbiblotek, har endast 20 låtar på denna dator

Senast ändrad:
Rnb, hiphop med drag
Ubbedubb sa:
kan inte påstå att de är de som borde rankas som bäst i sverige just nu, när vi bland annat har J-Son från göteborg som på sistone gjort låtar tillsammans med bland andra 50 Cent och Pitbull. Sen har vi Henok Achido som jag tycker är mycket softare men han syns inte lika mycket utåt. Så egentligen har nog Lorentz och M. Sakarias bara en bättre pr-agent skulle jag tro...

Sen säger jag inte att de är dåliga, vissa låtar är rätt bra och dom var rätt tunga live på Piteå dansar och ler, men slogs direkt efter av Maskinen, och jämfört med Promoe var de ingenting, så sant som det är sagt. Promoe är nog Sveriges bästa rappare just nu

Senast ändrad:
Rnb, hiphop med drag
Ubbedubb sa:
Du verkar ju inte gilla nyskapande musik eller hiphop alls, visst Lorentz & M. Sakarias är väl bra och roliga att lyssna på, men dom samplar ju inte av andra låtar, dom snor dom rakt av och lägger på bas och deras texter är ju bara massa ord som inte betyder ett skit, tycker du att Lorentz & M. Sakarias är bäst tycker jag synd om dig.
Aja här är två bra spotify playlists

http://open.spotify.com/user/olofnyman/playlist/7ihFsxvQ1qmWdVRX8usVi8

http://open.spotify.com/user/olofnyman/playlist/00hFC9JN6Lin0hAfCcMhJQ

Rnb, hiphop med drag
Ubbedubb sa:
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaaahaha. När jag läste det så kunde jag knappt andas av garvet börajde fan grina! Hahahaha
Dom tar ju beatsen rakt av, sedan är ju deras texter bland dem svagaste som finns!
MEn tack!! Du gjorde min dag.

För övrigt om du söker drag är det här rätt.

Fel genre dock men när man lär sig lyssna på det så blir det grovt skönt. Annars några tips är Juelz Santana , Rick ross, Fat Joe har en del han med. Wiz Khalifa lyssnar inte på det men tror du kan hitta något med han. Swizz Beatz har en del han med.
Kan tipsa lite låtar också. Stor ft Danjah ft Adam tensta - Stockholmsnatt
Kartellen - Gå loss
Stockholm Boogie. http://www.myspace.com/stockholmboogie
Alexis Week har väl en del du letar efter också.
Backland
han har inte gjort mycket men det han har gjort är fan fet. Inte sätt något nytt på hans myspace på typ ett år dock. MEn tror alla kommer digga denna låt fet.

Senast ändrad:
Rnb, hiphop med drag
folk som säger att lorentz och M. Sakarias är bra och att det är sveriges bästa blablabla... släng er i väggen. Dom kommer vara kända i max ett halvår till.
de snor beats och deras texter är helsämst. petter och ken ring är garranterat sveriges största just nu

Tillbaka
Topp