Rockigt med Rocker?

Persson88

Ny medlem
Rockigt med Rocker?
Spräckte min T1:a Igår efter två års trogen tjänst R.I.P.. Så nu är jag på jakt efter en ny!

Är inne på en med rocker och de jag har hört så får man bättre pop och lättare att köra butters och bättre flyt i pudret.. någon som vet något negativt med de? mer än sämre i pisten men vem fan vill åka pist ändå..

Är inne på en capita ultrafear eller forum destroyer chilly dog.. Någon som åkt på någon utav dom?

/Jesper

Rockigt med Rocker?
Nackdelarna med rocker är att när du spinner i hopp osv kan det ju bli lite "slafsigare" då kontaktpunkterna inte ligger på lika hårt så att säga om du inte landar bolts. Rocker som helhet är ju lite lösare känsla men det är verkligen inte så extremt loose som det låter.

Många stora åkare kör ju rocker i big air tävlingar utan problem och brädan pressas ju ändå ut flat när du står på den, 'problemet' ligger i så fall bara om du landar med för mycket bakåtvikt men då kanske du inte hade åkt ur den ändå.

Annars har det ju många fördelar som bättre flyt och lättare pressar, men hela grejen är en smaksak, vissa gillar vanlig camber och vissa rocker. Camber är lite skarpare och snärtigare i helhet.

Angående boardsen så är dom ganska olika, efter 'vad jag har läst' så är ultrafearen mjukare än destroyern.

Om det är Capita och Forum du gillar så är det nog jämnare att jämföra Capita Indoor Survival FK (FK = Flatkick = rocker utanför bindsen) med Destroyer Chillydogen om du vill ha en solid parkbräda. Vill du ha en mjukare parkboard så står sig nog Forum Youngblood Chillydog jämnast med Ultrafearen i flex.

Senast ändrad:
Rockigt med Rocker?
En varning med rocker är att isgreppet verkligen suger jämfört med andra brädor. Rocker är dock mer lekfullt än camber och flyter bättre i puder även om man inte bakmonterar!

Tillbaka
Topp