Rome SDS - Targa

benjiii

Ny medlem
Rome SDS - Targa
Tjena! Jag sitter nere i St Anton här och har efter ett tag upptäckt att det enbart verkar finnas burton eller ride bindningar här nere.. Jag är inte så sugen på någon av dessa märken..

Jag hittade dock dessa Rome SDS - Targa bindningar för nån dag sen och har försökt googla men inte funnit något som ger mig svar på tal. Är dessa något att ha?

Rome SDS - Targa
Jag kan även tillägga att jag vill ha en allround bindning då jag inte riktigt kan bestämma mig för vad som är roligast :)

Rome SDS - Targa
Ja som det ser ut så ligger ju dessa högst upp på köp-listan. Annars är ju alternativet att man får ringa till mami och be henne köpa ett par flux/union hemma för att sedan posta ner dom vilket känns riktigt långsökt just nu..

Ingen som har någon erfarenhet av bindningarna?

Rome SDS - Targa
Jag har såna bindningar. Har dock bara hunnit åka en gång med dem i vinter ännu, och hann bara köra rails då. Det är nog en riktigt bra bindning om du inte är helt säker på vad du vill åka. Du kan ställa in hur mjuka/hårda du vill ha dem, det finns soft flex, medium support och sedan maximum support, har själv för tillfället på medium och redan med det så var det inga problem att sätta nose- och tailpressar på rail. Den har en sorts geldyna i hälen som ska dämpa dina hopp bättre. Den har också ett sådant system så att den främre strapen går att ha antingen som toe-strap eller sen som vanligt rakt över foten. Den böjer sig liksom efter fotens form så att säga. Det funkade faktiskt bättre än vad jag hade trott att det skulle göra!

Rome SDS - Targa
Okey nu har man fått info att även Union Contact/Force finns att tillgå.. Ska googla lite på det nu med och se vad som skrivs!

Rome SDS - Targa
Hallå benjiii, sitter också nere i st anton och är i desperat behov av nya bindningar men hittar inget mer än just burton och ride. Var nånstans har du hittat union nånstans?? SUPA har rome vad jag vet

Tillbaka
Topp