Rome Snowboards

Wilde

Ny medlem
Rome Snowboards
någon som har haft förmånen att testa en Rome-bräda? eller hört ngt om dem? jag har hittills inte sett dem, varken i butik eller backe...

de är väl relativt nya på marknaden men ändå..

Rome Snowboards
we i stockholm skulle få in dom till vintern hörde jag.
jag tror inte det är några höjdar brädor. men det är yo och sånt säljer har man ju märkt

Rome Snowboards
Jag brukar hålla med Bygelraggaren för det mesta, men nu tror jag att han har fel. Jag tror att Rome gör riktigt bra brädor. En av deras modeller, Anthem tror jag, kom med som en av de tio bästa freestylebrädorna i Transworld Snowboardings stora test av 03-04 brädor. Men visst är det lite mycket yo över märket, men ibland får man böja sig och inse att även det som är trendigt ibland faktiskt är bra också.

Rome Snowboards
Det var bara en hypotes jag hade. Ser fram emot att få testa grejerna och se hur dom funkar. Skulle va fränt om det kom ett yo märke och gjorde bra. Men det återstår att se

ha det bra snart är vintern här

Rome Snowboards
Jag tycker personligen att brädorna är väl värda sitt pris, det är en sjukt kompetent skara designers bakom, och de har lyckats göra brädor som är ultratekniska och levererar, freestylebrädor som är ruskigt sköna. De dyrare och mer avancerade brädorna kräver sin åkare, och när man hanterar brädan ger den tillbaka, precis som med de flesta high performance brädorna. Jag har själv åkt dem för lite för att uttala mig om alla modeller, men jag är stokad som fan på det jag kännt! Annars hade jag aldrig tagit in dem.

Vi kommer visa Rome i vår monter på Mega Snow Expo, globen 7-9 november. Kom förbi och bänd o kläm o snacka skit så ska jag ge er all feedback jag kan.

Rome Snowboards
vilken/vilka av deras modeller är mer allaround/freeride än rena freestylebrädor? fick lite intrycket att det är mycket freestyle som gäller när jag var inne på hemsidan...eller?

vilken prisklass ligger de i förresten? burtonpriser eller?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp